Steina Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei. Hvordan får jeg skrevet inn selv eksakt lengde jeg vil beskjære et bilde med? Selv om at jeg har zoomet så mye inn som det går ann, så hopper den f.eks. mellom 6.99 og 7.02 (centimeter?), uansett hvor lite jeg flytter musen opp eller ned. Hvordan får jeg da beskjært med 7.01 i høyde? Jeg hadde foresten også en knapp til i den menyen jeg har markert med rødt, som het "Tool settings", eller noe i den duren. Hvordan får jeg velge hva jeg vil ha på den menyen? Eller hvordan får jeg tilbake den knappen som "bare forsvant", rettere sagt? Det er sikkert noe enkelt, men jeg ble litt lei av å knote med det der nå. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvordan får jeg da beskjært med 7.01 i høyde?Trur ikkje det er mogeleg å beskjære på subpiksel-nivå. Altso tilsvarer sikkert ein piksel her 0,03, og mindre avstander enn det går det ikkje an å flytte grensene for beskjæringa. Eller hvordan får jeg tilbake den knappen som "bare forsvant", rettere sagt?Tool presets? Window --> Tool presets. Du får då opp ein liten boks. Klikk og dra der det står Tool presets i boksen, og dra den inn på verktøylinja. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Skal du beskjære etter cm mål må du forholde deg til DPI verdien i bildet. I ditt tilfelle har du en DPI verdi som ikke gir 1 pixel pr tidelen av en mm, og du kan derfor ikke få eksakt 7,01. Skal det ha noen hensikt må du kjenne DPI verdien på mediet du vil vise/bruke bildet i og tilpasse DPI verdien i bildet deretter før du beskjærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå