NinjaPiraten Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Kjøpte meg et EVGA 8800 GTX for en stund siden.. var vel i sommerferien, men har ikke før nå oppdaget at memory clocken er bare halvparten av det den ble solgt som. Altså... På komplett.no (der jeg kjøpte det) står det at Memory clock er 1.8 GHz, men mitt kort har bare 900 MHz... Det er halvparten av det som det skal være... Er dette noe min PC forårsaker? Mangel på strøm eller noe hardware som gjør det? Eller har jeg rett og slett blitt lurt? Og hivs det er tilfelle så har jeg vel en rett til å få et nytt et som faktisk har 1.8 Ghz memory clock? Takk for all hjelp på forhånd. EDIT: Hmmm ser ut i fra hva andre har så er det kanskje riktig... Men hvorfor står det da 1.8 GHz? Endret 19. desember 2007 av NinjaPiraten Lenke til kommentar
zxsonnyxz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg tror det har med hvordan program du bruker, og hvordan det tolker hastigheten... På min pc viser ATI-Tool 1008MHz, mens Gainwards Expert-Tool viser 2016MHz. Men core-clocken viser det samme. Når jeg overclocker i ATI-Tool, og det står f.eks. 1100MHz, så står det i Expert-Tool at hastigheten er på 2200MHz. Du kan jo prøve å laste ned et annet program å se?? Lenke til kommentar
Somatic_M Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 900 er helt riktig, dvs. fysisk klokkefrekvens. Men minnet i kortet ditt er såkalt 'dobbeltpumpet' slik at det takler to etterspørseler per klokkesyklus, ergo 1800. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Minnet på skjermkortet er DDR som er en forkortelse for "double data rate". Dette vil med andre ord si at du må gange frekvensen med 2 for å få den reele frekvensen Endret 19. desember 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Minnet på skjermkortet er DDR som er en forkortelse for "double data rate". Dette vil med andre ord si at du må gange frekvensen med 2 for å få den reele frekvensen Nei, du må gange med to for å få den effektive frekvensen(siden DDR sender to "pakker" per klokkesyklus). 900MHz er den reelle frekvensen. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Minnet på skjermkortet er DDR som er en forkortelse for "double data rate". Dette vil med andre ord si at du må gange frekvensen med 2 for å få den reele frekvensen Nei, du må gange med to for å få den effektive frekvensen(siden DDR sender to "pakker" per klokkesyklus). 900MHz er den reelle frekvensen. jepp, bra forklart (: forskjell på forskjellige programmer om de viser faktisk klokkefrekvens eller effektiv klokkefrekvens, men hvis et prog viser halvparten av hva det "egentlig" skal være, så vet du i hvert fall nå at den viser faktisk frekvens (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå