Gå til innhold

Netsend på skolens nettverk


iver89

Anbefalte innlegg

Var på datarommet og skulle spøke litt med de andre der, og skrev derfor netsend [iP nummer] This is a virus! Men det funket ikke! DOS skrev bare til bake bla, bla, type help, bla, bla. Hva gjorde jeg feil? Skolepcene bruker Windows 98. Er det mulig å sende til hele gruppen i stedet for en og en IP adresse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hviss skolen bruker egen server som alle logger seg inn på, så skriver du ipconfig og da finner du ipen, og send til den, det gjorde jeg, og jeg ble tatt...Fikk et varmere strøk down under!!!

:lol: fortell! Skjedde det i dag?

Det som skjedde var følgende:

 

Vi hadde fransk, og vi skulle ned på data rommet og spille et fransk spill, Chouette, osm er jævla kjedelig, så jeg begynte å gå inn på run, og skrev CMD, da skrev jeg ipconfig, og alle maskinene på skolen er koblet til en terminal server, og den har bare en ip, så jeg skrev: net send 192.168.1.1 Hall0, rektor er en jævla Cp bønne :D

 

 

Da kom Sten, skolens "datanerd" som egentlig ikke kan noe om data, men han klarte og finne ut hvem maskien det kom ifra, og seffølgelig så var det en bidig idiot som ødela det hele og sladra...Da måtte jeg si unnskyld til rektor, og gå rundt hele skolen og trykke ok på net send dritten...Det var litt kjedelig at jeg ble tatt, men fy faen og morro vi hadde det når meldingen kom til alle pcene på hele skolen (ca 50)

Lenke til kommentar
Hviss skolen bruker egen server som alle logger seg inn på, så skriver du ipconfig og da finner du ipen, og send til den, det gjorde jeg, og jeg ble tatt...Fikk et varmere strøk down under!!!

:lol: fortell! Skjedde det i dag?

Det som skjedde var følgende:

 

Vi hadde fransk, og vi skulle ned på data rommet og spille et fransk spill, Chouette, osm er bidige kjedelig, så jeg begynte å gå inn på run, og skrev CMD, da skrev jeg ipconfig, og alle maskinene på skolen er koblet til en terminal server, og den har bare en ip, så jeg skrev: net send 192.168.1.1 Hall0, rektor er en bidige Cp bønne :D

 

 

Da kom Sten, skolens "datanerd" som egentlig ikke kan noe om data, men han klarte og finne ut hvem maskien det kom ifra, og seffølgelig så var det en bidig idiot som ødela det hele og sladra...Da måtte jeg si unnskyld til rektor, og gå rundt hele skolen og trykke ok på net send dritten...Det var litt kjedelig at jeg ble tatt, men fy skitt og morro vi hadde det når meldingen kom til alle pcene på hele skolen (ca 50)

måtte DU går rundt å trykke ok for dem?? :lol::lol::lol::lol::lol::lol: miner meg om admin på ungdomskolen som jeg gikk på det... kunne jo faen meg ikke data i det hele tatt...

Lenke til kommentar

er ikke greit for dere som fortsatt går på skolen :lol:

uansett, net send er kommandoen, og kan sendes til ip eller påloggingsnavn i win, og funker bare fra WinNT-baserte OS, altså WinNT 3,5 og 4,0, Win2000 og WinXP.

 

og programmet som kan brukes er CMD.exe eller command.exe. man kan finne ip-er ved å finge andre ip-er og få tilbake host-name, men d er en lite effektiv metode. har selv en liten portscanner som finner ut endel mer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...