Gå til innhold

Ny telefon fra utlandet

Kjågen

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

Søkte litt rundt på forumet, men fant ingenting om dette..

Tenker på å kjøpe meg en telefon fra ebay eller lignende, altså fra usa..

Lurer da på om disse telefonene får trøbbel her i norge, med tanke på nett o.l.??

Driver å lurer på en iphone, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min iPhone fra utlandet. Jeg kjente en kompis fra USA så jeg fikk sendt ned penger og han sendte meg iPhonen. iPhonen min ble kjøpt i At&t store så jeg måtte passe på å få iPhone med gammel bootloader. Dessuten fikk jeg iPhonen tollfri fordi jeg fikk pakken tilsendt som "gave" og under 200 kr.

Jeg låste iPhonen min selv opp og fungerer strålende. Aldri hatt noen problemer, hverken med ringing eller motta/sende sms, w-lan , eller edge. Ønsker du "norsk telefon" så er det bare å legge til små hacks som for eks norsk meny, norske telefonnummer oppsett, logoer osv.

Ska du handle på Ebay så pass på 3 ting:

1. Sørg for at telefonen er låst opp eller at den er med gammel bootloader slik at du kan låse selv opp. (Billigere hvis du skal låse selv opp, dessuten er det veldig enkelt)

2. Sørg for at selgeren har fått god respons fra andre kjøpere. Med andre ord sørg for at han er en seriøs selger.

3. Kjøper du en iPhone så husk å få den tilsendt som gave og value under 200 kr. Dette er selvøflgelig på ditt eget ansvar men husk at slik så får du den tollfri.

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Og som jeg sier til alle som planlegger å kjøpe i USA: sørg for at den virker både på GSM900 og GSM1800.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...