Talker Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Sånn i farten.. Er en slik komponent tilkobling (y u v) digital eller analog? Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jobber selv på Datakjeden, og selger dermed blant annet HDMI-kabler. Overraskende hvor mange som kommer inn med den oppfattelse at man bør ha gullbelagte kontakter og de dyreste kablene (selv om det er snakk om 1-2 meter). Tipper det går ganske mye penger ut av vinduet for folk som ikke har giddet å sette seg inn i den egentlige forskjellen på et analogt og et digitalt signal. Jeg jobber ikke på provisjon, og er en ærlig fyr, så jeg pleier å forklare kundene hva som faktisk er realiteten. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jobber selv på Datakjeden, og selger dermed blant annet HDMI-kabler. Overraskende hvor mange som kommer inn med den oppfattelse at man bør ha gullbelagte kontakter og de dyreste kablene (selv om det er snakk om 1-2 meter). Tipper det går ganske mye penger ut av vinduet for folk som ikke har giddet å sette seg inn i den egentlige forskjellen på et analogt og et digitalt signal. Jeg jobber ikke på provisjon, og er en ærlig fyr, så jeg pleier å forklare kundene hva som faktisk er realiteten. Så va er realiteten? har forstått veldig lite av det de har sagt tidligere her! Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjøp det billigste du kommer over du. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Kjøp det billigste du kommer over du. Er enig der! Tror ikke Prisen har noe å si, alt jeg tror er at han der Elkjøp fyren var frekk og ville selge dyrest mulig! Nå har jeg forstått det, men skjønner enda ikke hva han dærre datakjede fyren snakker om! Var det noe sarkasme i det? Edit: Overraskende hvor mange som kommer inn med den oppfattelse at man bør ha gullbelagte kontakter og de dyreste kablene (selv om det er snakk om 1-2 meter). Etter det jeg forstod mente han fyren som sa nettop det at man bør få gullbelagt kontakter og de dyreste kablene, mente ironi Endret 30. desember 2007 av Applebee Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det er kun en eneste grunn til å bruke ekstra penger på en HDMI-kabel og det er for å få skikkelige kontakter. Selve kabelen spiller overhodet ingen rolle som mange har nevnt tidligere. Det jeg har erfart er at de billigste kablene også ofte har dårlige kontakter som ikke tåler all verden. Nå er det et lite problem om kabelen stort sett står plugget i samme sted hele tiden. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) dyre, såkalte "forseggjorte" kabler er ofte så tykke og tunge at de lettere ramler ut av forsterkeren/TV'n. Så... kort fortalt... kjøp det billigste som funker. Endret 30. desember 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjøpte selv en utmerket HDMI kabel på 2 meter fra Logic3 hos FreeRecordShop. Funker som bare det. Faktisk er den "gold plated" i følge esken, det er sikkert juggelgull for alt jeg vet. Pris 150 kroner. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 For å presisere hva jeg mente, for de som ikke skjønte: De som går i butikken for å kjøpe seg en 1 meter HDMI-kabel med gullbelagte plugger til 1000 kr har høyst sannsynlig kastet pengene ut av vinduet. Hvis du setter deg inn i forskjellen på et analogt og et digitalt signal vil du skjønne hvorfor Mitt tips er hvertfall å legge pengene dine i andre deler av systemet, der du får mer igjen for pengene. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 For å presisere hva jeg mente, for de som ikke skjønte: De som går i butikken for å kjøpe seg en 1 meter HDMI-kabel med gullbelagte plugger til 1000 kr har høyst sannsynlig kastet pengene ut av vinduet. Hvis du setter deg inn i forskjellen på et analogt og et digitalt signal vil du skjønne hvorfor Mitt tips er hvertfall å legge pengene dine i andre deler av systemet, der du får mer igjen for pengene. Ok, nå forstod jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå