Gå til innhold

Asus6V - Støy og varme

olahli

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt maskina mi i litt over 2 år, og den er vel på vei til å bli byttet ut, men frem til da ønsker jeg å slippe støyen.. Har en Intel Pentium M prosessor 1.73GHz, 795MHz, 512 MB Ram.

Hvordan kan jeg sette ned vifta og/eller prosessor-kraft slik at jeg kan slippe støy?

Fortell gjerne til en nybegynner, hvordan skritt for skritt. (Windows XP Pro)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at det har kommet en del støv inn i vifta etter to år. Kjøp en boks med "trykkluftspray" på Clas Ohlson etc, og spray inn i vifta med dette. Du vil få ut det aller meste støvet på denne måten. Bruk gjerne ei nål etc for å holde fast vifta mens du sprayer.

Du kan minimere antall kjørende prosesser. Fjern programmer du ikke trenger å ha i oppstart, start-kjør-skriv msconfig-finn fanen oppstart og trykk bort de du ikke trenger. Alle som har med windows, trådløskort og antivirus kan du la stå, resten som winamp eller adobe kan fjernes. Prøv deg fram, søk på nett etter prosessene og programmene.

Du kan undervolte prosessoren med programmet Notebook hardware control. Dette gjør at det kommer mindre strøm til prosessoren og den utvikler mindre varme. Det er ingen risiko med programmet så lenge du ikke stiller det inn til å gå altfor lavt. Titt litt på det, det er effekivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...