Gjest medlem-105082 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei. Er ute etter noe gode oppladdbare batterier (Nimh) av typen AA til et digitalkamera. Noen som holder lenge og ikke går tom med en gang. Noen erfaringer og anbefalinger? Endret 19. desember 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Clas Ohlson har Vanson batterier (kan også hete Digital) på 2700 mAh til rundt 150kr for 4 stk. Det er det høyeste kapasiteten som er tilgjengelig for øyeblikket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Så jo høyere mah, jo bedre? Men ettersom jeg har fått med meg, så bruker de mindre kjente merkene å lyge litt på det. Så derfor lurer jeg på om merket Vanson/Digital er noe kjent? Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Søk litt på google... Jeg vet Vanson batteriene har blitt kåret til best i test tidligere. Husker ikke hvem som testet, men det ble formidlet i program på TV 2 Lenke til kommentar
furu Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Høy kapasitet tilsier ikke nødvendigvis høy kvalitet. Et 2000mah batteri kan være bedre enn et 2700mah. Er ikke alltid man klarer å presse inn full lading på dem og kvaliteten er varierende. Vanson er helt greie. Duracell holder lenge. GP er gode men ofte litt dyre. Mitt valg er Sanyo. Bruker Sanyo Eneloop og kan anbefale Sanyo som kanskje de aller beste på AA og AAA. Litt vrien kanskje å få tak i her i Norge, men på ebay kjøper du rimelig fra Hong Kong. Fant noen her -- http://www.altitec.no/index.php?cPath=229_231 Biltema sine gir egentlig ganske mye for pengene, men har opplevd å treffe på en del batterier som er døde eller aldri tar full lading. IC3 batterier fra Rayovac/Varta er veldig gode men dyre. Har drevet med radiostyrt bil og testet bl.a. Sanyo, Energizer, Sony, Biltema, Vanson, Duracell, Varta, Panasonic, Fuji og GP. Sanyo Eneloop finner du litt info om her -- http://www.amazon.com/SANYO-eneloop-Pre-Ch...7503&sr=1-2 Sendes ikke til Norge, men du finner på ebay. Som du kan se så holder de utrolig godt på ladingen. Noen andre merker har også denne "teknologien" men jeg kommer i farten ikke på hvilke. Mitt råd -- kjøp vanlige Sanyo eller Sanyo Eneloop. ------------------------------ Fant en dansk side som sender Eneloop til Norge -- http://www.batteribyen.dk/ Endret 20. desember 2007 av furu Lenke til kommentar
Flex Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har selv en del Vanson-batterier, og der virker det ikke som om mer mAh nødvendigvis er bedre. Har en del batterier på 2000 mAh, og en del på 2300 mAh. Det viser seg at de på 2300 mAh klarer å levere mindre strøm (A) enn de på 2000. Derfor får jeg ofte varsel om dårlig batteri på de på 2300, selv om de har mye kapasitet igjen. I verste fall slår også kameraet (Samsung GX-1L) seg av. Fungerer mye bedre med de på 2000 mAh. Men jeg aner ikke hvordan de på 2700 mAh er... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Takker for tips. Skal få testet ut Vanson batteriene og prøve å få tak i Sanyo. Skal også få testet ut batterier med minde mAH vs de med mye mAH Igjen, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Sanyo Eneloop batterienes fordel er at de kan lagres lenge uten å miste effekt slik som vanlige Ni-MH og Li-Ion gjør. Derfor kan det være kjekt å bruke slike i ting man bruker sjelden, eller ting som trekker veldig lite strøm. De finnes ikke med høyere kapasitet enn 2100 mAh, men om det er et apparat du sjelden bruker er det en god investering. De kommer også under mange andre navn fra andre fabrikater. Milliampere er det som viser hvor mye effekt du kan trekke av et batteri. På oppladbare batterier er det cirka, og det sies at batterier merket med 2700 mAh har alt fra 3000 mAh til 2000. Det avhenger av hvordan de brukes. Trekkes det en jevn strøm i det området batteriet klarer best holder det lenge. Ved veldig høye belastninger varer det kortere da den indre motstanden begrenser og fører til varmetap. Og i kaldt vær mister man også mye kapasitet. I tillegg lades de ut av seg selv, i følge Wikipedia 5-10% den første dagen og derretter 0,5-1% påfølgende dager. Ved oppbevaring av nyladede batterier i kjøleskap motvirker man det. Lenke til kommentar
arstu Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Sanyo Eneloop batterienes fordel er at de kan lagres lenge uten å miste effekt slik som vanlige Ni-MH og Li-Ion gjør.Derfor kan det være kjekt å bruke slike i ting man bruker sjelden, eller ting som trekker veldig lite strøm. De finnes ikke med høyere kapasitet enn 2100 mAh, men om det er et apparat du sjelden bruker er det en god investering. De kommer også under mange andre navn fra andre fabrikater. Milliampere er det som viser hvor mye effekt du kan trekke av et batteri. På oppladbare batterier er det cirka, og det sies at batterier merket med 2700 mAh har alt fra 3000 mAh til 2000. Det avhenger av hvordan de brukes. Trekkes det en jevn strøm i det området batteriet klarer best holder det lenge. Ved veldig høye belastninger varer det kortere da den indre motstanden begrenser og fører til varmetap. Og i kaldt vær mister man også mye kapasitet. I tillegg lades de ut av seg selv, i følge Wikipedia 5-10% den første dagen og derretter 0,5-1% påfølgende dager. Ved oppbevaring av nyladede batterier i kjøleskap motvirker man det. Ikke alle batterier som tåler høy kortvarig belastning. Kjøpte en gang batterier på Nille .. ja måtte bare ha batterier der og da .. de holdt til ca 15-20 bilder Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har Vadson på 2400mAh. Disse kan jeg med min Sigma EF DG super blitz ta 3-4 bilder og så bruker den 1-2 sek før jeg kan ta bildet igjen. Kjøpte på Ebay noen på 2600mAh. Her kan jeg kun ta 1 bilde vente 2-3 sek og ta et bilde til. Er det Sanyo jeg bør gå for? Trenger å ta flere bilder i sereie med blitz. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Biltema.no AA 1,2V 2500mAh kr.69,90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå