dude80 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg har installert vmware...og la inn ms-dos 6.22 problemet er at jeg ikke får alle tegnene...som f.eks dette : Det går i windoes, og husker det gikk i gode gamle ms-dos dager...men ikke nå altså...what's wrong? og...hvordan kan jeg i ms-dos få tak i noen av diskene mine? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hmm, er det ikke shift+ø som er : i amerikanske tastatur. Prøvd det? Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 men vet du hvordan jeg får tak i andre partisjoner når jeg bruker vmware--ms-dos ? Får bare c: der nå Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 men så dumt...skal det ikke gå å få bruke "norsk tastatur" ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du har sannsynligvis kun opprettet en viruel harddisk. For å få frem andre harddisker, må du stoppe "sessionen" og gå inn på options, og legge til en ny harddisk, blant hardwaren som brukes. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvis du skal bruke norsk tegnsett&tastatur i DOS må du sette opp dette i config.sys og autoexec.bat CONFIG:SYS: device=C:DOSdisplay.sys con=(ega,,1) Country=047,850,C:DOScountry.sys AUTOEXEC.BAT: mode con codepage prepare=((850) C:DOSega.cpi) mode con codepage select=850 keyb no,,C:doskeyboard.sys (mulig det holder med 'keyb no') Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 hvordan jeg kan få mitt eget tastatur? Hadde vært kjekt med å få ':', backslash og sånt, uten å lete meg gjennom alle mulige kombinasjoner...hvorfor fungerte dette "de gode gamle tider" og ikke nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå