South_Bridge Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Nå har jeg nettopp satt sammen en maskin, og ingenting skjer når jeg trykker på på knappen. Hardware: Asus P5KPL Intel E6550 Asus HD 3850 OZC 2gb minne Maskinen lager ingen pipelyder eller noe, og kabinettspeakeren er koblet riktig. Har forsøkt begge utgangene på skjermkortet(2x DVI) med dvi kabel og vanlig vga(med koverter). Noen som har et råtips? Endret 19. desember 2007 av South_Bridge Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 når du mener ingen ting skjer. Mener du da at det ikke skjer noe i hele tatt? Isåfall prøv å kortslutt pinnene på Hk men en jumper eller kronestykke. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 når du mener ingen ting skjer. Mener du da at det ikke skjer noe i hele tatt? Isåfall prøv å kortslutt pinnene på Hk men en jumper eller kronestykke. Ingeting skjer... der man forventet at skjermen skulle komme til live å vise bios status n stuff kommer aldri frem og skjermen går i dvalemodus :-/ Lite keen på å resette noe, siden dette er et flunkende nytt HK... men om ingen andre har noen tips kan jeg jo prøve.... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Er påknappen kobla til riktig pinner på hk? PSU av/på knapp er slått på? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 fant problemet... var en 4 pins strømting som ikke var tilkoblet. trodde den fikk nok siden hovedtilkoblinga på hovedkortet var utvidet med de ekstra pinsa om dere er med. men den skulle da har 4pins til... så nå installerer jeg vista Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Den 4 pins ekstra er til CPU, og må stå i uansett. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Den 4 pins ekstra er til CPU, og må stå i uansett. Nå har ikke jeg satt sammen en pc siden socket A sine dager, og da var det på noen systemer at hovdstrømkabelen måtte være lengre på noen hovedkort. Disse hadde da ikke ekstra inntak for en slik 4 pins sak mens virsa versa.... Jaja, problemet ble i hvert fall løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå