Gå til innhold

Bytte vifte på geforce 3?

MozEs

Anbefalte innlegg

Viften på Asusv8200 Døluxe kortet mitt har pluttselig begynt å låte som et 35 år gammelt kjøleskap med parkinsons..Noen som har vært borti det før? Kan virke som om det er litt slark i opphenget eller et støvkorn innimellom en plass ,men jeg har ikke klart å finne ut noe så tanken var å bruke det som en unskyldning for bytte ut viften og ram-ribbene.. :D Men så begynte tankene å surre.. Hvilken spenning går orginalviften på? Siden den trekker rett fra kortet bruker den da 3.3V eller noe? Og om jeg bruker en 12v vifte som trekker fra psu eller hK kan jeg da koble rpm avlesningen fra viften til den gamle kontakten på skjermkortet? Det hadde nemlig vært sabla kjekt å beholde rpm avlesningen i smartdoctor2 selv om jeb bytter vifte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Test vel, går sikert ann.

Men skal du bruke mye penger på å pusse på et gammelt 64mb kort eller? får du jo nesten rå til et nytt gf4 kort :p

Kanskje litt drøyt da men..

Når ble 200kr mye? Så gammelt er det da ikke. Det er forsatt fullt brukbart. Jeg sitter med et GF2Ultra, og jeg skal skifte vifte på den snart.

Lenke til kommentar

Men skal du bruke mye penger på å pusse på et gammelt 64mb kort eller? får du jo nesten rå til et nytt gf4 kort :p

Et gf4 MX 0.0 må vel det bli da... Eller trodde du jeg skulle ha kjøleribber i rent sølv? :smile: Var ikke planen å bruke over 500-lappen ivertfall. Og dessuten...kjøpe nytt skjermkort? Hva er utfordringen i det da..? :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...