Zeph Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 For all del, ikkje aksepter det og la ting gå sin gang, du har dine krav i sånne tilfeller. Ta kontakt med fagfolk og få ein skikkeleg kontroll. Du skal ikkje måtte lide økonomisk og helsemessig av dette. Samtidig ville eg og bytta leilighet så fort det er gjort opp og anledningen byr seg. Ein sånn husvert ville eg aldri budd hos. Synd dette skjer i juletider, føler med dykk. Lenke til kommentar
runela Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Har funnet oss ny leilighet nå, de som eier leiligheten som er innfisert av muggsopp sier at de skal ha penger ut oppsigelsestiden og at de har skåret vekk de to platene og at veggen er tør på yttersiden og at de ser derfor dette som kostnad og bryderi nok for dem og de nekter da og erstatte eller gi oss noen som helst avslag på oppsigelsestiden. Og så sier de at dette skyldes for lite lufting og feil bruk av rommet. Syens dette er laterlig Menmen det ender vell med at vi bare må la dette gå sin gang siden vi ikke har råd til og lage noe bråk av dette. Så må vell og ta opp lån på nesten 25000kr for og dekke depositum på ny leilighet og 2 mnd husleie hos de vi bor hos nå Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har funnet oss ny leilighet nå, de som eier leiligheten som er innfisert av muggsopp sier at de skal ha penger ut oppsigelsestiden og at de har skåret vekk de to platene og at veggen er tør på yttersiden og at de ser derfor dette som kostnad og bryderi nok for dem og de nekter da og erstatte eller gi oss noen som helst avslag på oppsigelsestiden. Og så sier de at dette skyldes for lite lufting og feil bruk av rommet. Syens dette er laterlig Menmen det ender vell med at vi bare må la dette gå sin gang siden vi ikke har råd til og lage noe bråk av dette. Så må vell og ta opp lån på nesten 25000kr for og dekke depositum på ny leilighet og 2 mnd husleie hos de vi bor hos nå Har du høyrt om punktum eller komma? Men kjipe greier, eg hadde krevd å få avslag. Du kan ikkje finne deg i dette!!! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det enkleste hadde vel vært å kontakte takstmann og advokat. Koster litt, men langtfra 25 000 kroner!! Og dessuten vil du ikke gi huseieren din gleden av å motta 2 måneders leie han hvertfall ikke har rett på!! Om takstmannen slår fast at hybelen er ubeboelig har du hvertfall ingenting å tape på det! Lenke til kommentar
runela Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Har funnet oss ny leilighet nå, de som eier leiligheten som er innfisert av muggsopp sier at de skal ha penger ut oppsigelsestiden og at de har skåret vekk de to platene og at veggen er tør på yttersiden og at de ser derfor dette som kostnad og bryderi nok for dem og de nekter da og erstatte eller gi oss noen som helst avslag på oppsigelsestiden. Og så sier de at dette skyldes for lite lufting og feil bruk av rommet. Syens dette er laterlig Menmen det ender vell med at vi bare må la dette gå sin gang siden vi ikke har råd til og lage noe bråk av dette. Så må vell og ta opp lån på nesten 25000kr for og dekke depositum på ny leilighet og 2 mnd husleie hos de vi bor hos nå Har du høyrt om punktum eller komma? Men kjipe greier, eg hadde krevd å få avslag. Du kan ikkje finne deg i dette!!! Hørt om dysleksi? Det enkleste hadde vel vært å kontakte takstmann og advokat. Koster litt, men langtfra 25 000 kroner!! Og dessuten vil du ikke gi huseieren din gleden av å motta 2 måneders leie han hvertfall ikke har rett på!! Om takstmannen slår fast at hybelen er ubeboelig har du hvertfall ingenting å tape på det! Men problemet er at dem har lagt på nye plater og malt over veggen Lenke til kommentar
runela Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Nå har jeg sendt en mail til forbrukerrådet for og høre hva de mener om saken Er spent. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Stå på! Denne huseieren er tydeligvis en sleip faen som ikke kan noe om bygg og innemiljø. Jeg ville ikke gitt ham så mye som en krone. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Kva med å gå ut med namnet til huseigeren slik at andre ikkje går i fella? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Kva med å gå ut med namnet til huseigeren slik at andre ikkje går i fella? Det blir litt som å henge ut en person i gapestokk, blir det ikke? Se for deg at du eller dine kollegaer søker opp ditt eget navn på google.. Plutselig kommer du til ei nettside der det står "utleier er ufin, stygg hybel" osv (satt litt på spissen). Men jeg mener at det ER et behov for et slags karaktersystem i utleiemarkedet.. Det er utleiers marked.. Og mange vet å utnytte dette. Om man skulle lage et slikt nettsted kunne man ikke lagt ut liste over utleiere, men heller vært avhengig av en søkefunksjon der man skriver inn gatenavn+nr. Edit2: Og til dere som skal leie, sjekk fortest mulig alle registrerte telefonnumre på adressen og se om noen skiller seg ut som en nåværende leietaker. Spør deretter denne personen hva h*n syntes om å bo i leiligheten og hvorfor h*n flytter. Endret 30. desember 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Kva med å gå ut med namnet til huseigeren slik at andre ikkje går i fella? Det blir litt som å henge ut en person i gapestokk, blir det ikke? Se for deg at du eller dine kollegaer søker opp ditt eget navn på google.. Plutselig kommer du til ei nettside der det står "utleier er ufin, stygg hybel" osv (satt litt på spissen). Men jeg mener at det ER et behov for et slags karaktersystem i utleiemarkedet.. Det er utleiers marked.. Og mange vet å utnytte dette. Om man skulle lage et slikt nettsted kunne man ikke lagt ut liste over utleiere, men heller vært avhengig av en søkefunksjon der man skriver inn gatenavn+nr. Edit2: Og til dere som skal leie, sjekk fortest mulig alle registrerte telefonnumre på adressen og se om noen skiller seg ut som en nåværende leietaker. Spør deretter denne personen hva h*n syntes om å bo i leiligheten og hvorfor h*n flytter. Bra forslag der ja. Karaktersystem hadde vært toppers. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Kjempebra at dere har flyttet ut. Fuktskader er alvorlige greier og det de har gjort for å fikse er ikke tilstrekkelig for å få fjernet soppen skikkelig. Mitt råd er å prate med Forbrukerrådet før dere bet. husverten noe som helst!! Hilsen ei som har erfaring med lignende sak.. Endret 30. desember 2007 av Mirann Lenke til kommentar
trøls Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjempebra at dere har flyttet ut. Fuktskader er alvorlige greier og det de har gjort for å fikse er ikke tilstrekkelig for å få fjernet soppen skikkelig. Jo, det er tilstrekkelig for å få fjernet soppen som er rundt i leiligheten nå. Problemet er imidlertid at det vil komme ny sopp hvis det ikke gjøres konstruktive tiltak, som forbedret drenering, utvendig isolasjon, lufting mellom skap og vegg eller lignende. Lenke til kommentar
runela Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Er nok i bodø Kan jeg spørre hvor denne leiligheten befinner seg i landet? Slike husverter, burde ikke ha lov til å leie ut... Kva med å gå ut med namnet til huseigeren slik at andre ikkje går i fella? Nei navn kan vi ikke begynne og gi ut. Dette er å være uetisk mot personer, man trenger ikke og henge ut folk fordet om de ikke er helt ærlige. Lenke til kommentar
runela Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Kjempebra at dere har flyttet ut. Fuktskader er alvorlige greier og det de har gjort for å fikse er ikke tilstrekkelig for å få fjernet soppen skikkelig. Mitt råd er å prate med Forbrukerrådet før dere bet. husverten noe som helst!! Hilsen ei som har erfaring med lignende sak.. Forbrukerrådet er kontaktet og vi venter i spenning på svar Funnet oss leilighet med byggeår 2007 nå så nå skal det nok ikke være noe sopp i vårt nye hjem Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Forbrukerrådet er kontaktet og vi venter i spenning på svar Funnet oss leilighet med byggeår 2007 nå så nå skal det nok ikke være noe sopp i vårt nye hjem Flott! Det ordner seg! Lenke til kommentar
hoistthesails Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har funnet oss ny leilighet nå, de som eier leiligheten som er innfisert av muggsopp sier at de skal ha penger ut oppsigelsestiden og at de har skåret vekk de to platene og at veggen er tør på yttersiden og at de ser derfor dette som kostnad og bryderi nok for dem og de nekter da og erstatte eller gi oss noen som helst avslag på oppsigelsestiden. Og så sier de at dette skyldes for lite lufting og feil bruk av rommet. Syens dette er laterlig Menmen det ender vell med at vi bare må la dette gå sin gang siden vi ikke har råd til og lage noe bråk av dette. Så må vell og ta opp lån på nesten 25000kr for og dekke depositum på ny leilighet og 2 mnd husleie hos de vi bor hos nå Hei. Har du ikke depositum på den soppskadede leiligheten? Det er vanlig at banken gir deg en garanti (om du spør) i forbindelse med at du må legge ut penger for 2 leiligheter når du flytter. Om du må låne blir det ikke mye rente da du betaler tilbake når den gamle kontrakten er over. Om du ikke har depositum nå, er det ingen som kan skyldes for det. Heller det at du har leid av en kul fyr som ikke krever depositum. De 2 mnd. du skylder klarer dere vell å betale over tid. Ikke noe point å demontere veggen igjenn å betale takstmann. Iaffal om dere ikke ønsker å bo der om det hadde vært i orden heller. Jeg tipper at problemet forsvinner om hybelværten fjærner klesskapet/ flytter det ut fra veggen. Det er forøvrig j**li synd at det fins mange som tror de kan leie ut alt de eier uten å forstå at det fører med seg en del ansvar. Herrigud, det er jo derfor mange velger å leie. De slipper å forholde seg til problemer som dette. Så lenge du betaler mn. leie. Peace out Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå