PMnormal Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Er det en av disse som ikke våget å bli med på utviklingen av Alpha-systemet fordi han trodde fatningen skulle forsvinne for godt? Vi hadde noen her på forumet også, etter enormt press fra enkelte som mente at dette var slutten på den fatningen. Kimare var en av dem som ikke var så lettskremt, og han fikk nok noen veldig gode kjøp på ebay i starten av systembyggingen på grunn av pessimistenes dommedagsprofetier. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Har endelig fått frem linsa, og kan bekrefte at det er denne. Blir nok et A300 på meg tenker jeg, må bare finne en butikk der jeg kan holde det for å se hvordan det ligger i hendene. Fortsatt ingen innvendinger? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Eneste innvending må være at kitzoomen trenger en del nedblending for å fungere optimalt. Personlig ville jeg satset på å enten bytte den mot en bedre med tider og stunder, eventuelt å supplere med en skikkelig skarp fast normal. Men det er kapabelt til å ta skikkelig skarpe bilder, i motsetning til Canons gamle 18-55. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Snakker du om kit-objektivet nå? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ja, men det er slettes ikke dårlig. Det har god tele, og er som sagt skarpt når du blender det ned ett par steg. Min gamle 18-55 ble ikke skikkelig skarp uansett blender. Du klarer fint å leve med det objektivet i lang tid fremover. Hvis du ikke blir skikkelig bitt av fotobasillen kommer du nok aldri til å skifte det ut. Men blir du bitt så kommer det til å komme en ny normalzoom i bagen din før eller siden. Evt du kommer til å satse på fastoptikk som supplement til de mest kritiske bildene. Slik som jeg har det. Jeg har en skittbillig Sigmazoom som blir supplert av god fastoptikk i de viktigste områdene. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Skal snart på ferie og har klart å overtale pappa til å drasse med den gamle fotokofferten med på flyet . Det blir ikke helt det samme når man må begrense seg litt med bildene (film ... ), men det blir en siste ildprøve for å se om fotografering er noe jeg virkelig kan tenke meg å ha det gøy med. Nå har jeg lagt alt til rette, så får vi se om fotobasillen biter på. Endret 13. juli 2008 av hernil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå