Gå til innhold

Overklokke Q6600 på Asus P5E3 ws-pro til 3ghz

Anbefalte innlegg

Hei, Vil overklokke prosessoren til 3ghz, den er av typen G0

Har ikke peiling i det hele tatt på overklokking men har lest at den skal kjøre 3ghz (og over det) helt uten nykker.

Hovedkortet er som sagt et P5E3 ws-pro, jeg trenger å vite hvor i bios jeg skal overklokke og hvilke innstillinger jeg skal gjøre.

Om noen av dere guruer der ute hadde lastet ned manualen til hovedkortet og forklart meg vilke innstillinger jeg skal gjøre i bios hadde det vært supert. Kjøpte denne prosessoren og hovdekortet pga mulighetene.

Minnet er forresten det her, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335119

mvh:

>>

Forresten,, fant ut litt. Satte AI overclock tuner til manual, da fikk jeg velge fsb, satte den til 333, kjører 3ghz nå.

Men er det andre ting jeg kan gjøre? feks med minnet?

Endret av gammelerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
har q6600 på evga 680i sli. hva skal volten være hvis jeg overklokker til 3-3,1 ghz?

Endret ikke spenningen jeg, skrudde bare opp fsb, kjører 100% stabilt.

Klokker du til 3 ghz ville jeg økt volten litt. Har selv klokket Quaden, 3.8 ghz. Ville økt spenningen til 1.5 volt. Quaden tåler 1.5-1.6 volt.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører med originalkjøler bør du bytte den - den er IKKE egnet for klokking. Med en god kjøler bør du klare rundt 3.6gh med ditt oppsett.

IKKE øk volten hvis du kjører med standardkjøler!!!

Og 1.5-1.6 er mye med luftkjøler med en G0.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

kjører 320 fsb med 1.2625v og det går bare fint gjennom occt test så er godt nok for meg. max 72 grader på en av kjernene lest i everest.Ikke testa med prime 4 kjerner(enda) , men er urealistisk å kjøre cpuen på den måten uansett. Så jeg mener å kjøre opp volt til 1,5 bare vil føre til masse mer varme.

Kjører stock kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...