Gå til innhold

Kombinert vann, tørris og fasekjøling.

Anbefalte innlegg

Hvor kaldt kan man få det?

Vi brukte en fasekjøler til å kjøle ned vannet til skjermkortet, 8800GT (1,5) vcore. Og tørris på en E6850 (1,75vcore)

Tempen på cpu var -40/50C og gpu var ca 0C. Har ikke noen skikkelig måte å feste fasekjøleren på gpu'n enda, så vi gikk for å kjøle vannet. Det ble veldig kaldt, kondens var ikke noe problem. Derimot snødde det fra rørene.

GPU var stabil på 920/1000, men det ble for sent til noen seriøs benching, kompisen min skulle på jobb i dag. Og tørrisene kommer i 1kg store klumper, så det å mate cpu'n med tørris er en hel enmansjobb. Så det var ikke aktuelt å fortsette alene.

Brukte en apogee gt som vannkjøler, og den gjorde en utmerket jobb, glemte å måle vanntemp, men den var langt nede på minus siden.

Bildene er litt uklare, linsa gikk i bakken og delte seg i mange biter. Så etter det er ikke kvaliteten den samme.

post-8301-1198076772_thumb.jpg

post-8301-1198076782_thumb.jpg

post-8301-1198076793_thumb.jpg

post-8301-1198076803_thumb.jpg

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Mat er viktig :- )

Rør av typen intel stock kjøler med 1/2 liter colaflaske topp. Plass til litt aceton og tørris, så det må fylles opp veldig ofte.

Uff da, det må være stress når man bare har tørris-blokker, og ikke pellets.

Hvilken CPU, HK og RAM er det du bruker?

Han bruker et gigabyte GA-P35-DQ6 vil jeg tippe, siden jeg vet han har dette hovedkortet og jeg kjenner igjen kjøleren...

Lenke til kommentar
Mat er viktig :- )

Rør av typen intel stock kjøler med 1/2 liter colaflaske topp. Plass til litt aceton og tørris, så det må fylles opp veldig ofte.

Uff da, det må være stress når man bare har tørris-blokker, og ikke pellets.

Hvilken CPU, HK og RAM er det du bruker?

Han bruker et gigabyte GA-P35-DQ6 vil jeg tippe, siden jeg vet han har dette hovedkortet og jeg kjenner igjen kjøleren...

Det står da ABIt IC7-Max3 på boksen da, men tviler på at det kortet har C2D støtte for og si det sånn :p

Oppnådde du noen fsb på kortet?

Lenke til kommentar

Som pac-man nevnte, brukte et GB-P35-DQ6, en E6850, og Hyperx PC9600.

Har aldri kommet over 535 FSB, men om det skyldes HK eller CPU vet jeg ikke.

Har fått tak i en E6850 til, skal se hvordan det går. Drar på juleferie nå frem til etter nyttår, så jeg får ikke klokket noe i jula :- (

Lenke til kommentar
...loool... skikkelig ghetto setup det der.... I like it

Anngående evapen rett på vannblokka, vær forsiktig, er det ikke "riktig" matreal i den så kan den sprekke...

Mål vanntempen neste gang, og husk nok frostveske :p

Apogee GT er allround metall(kobber og alu), men plastniplene er vel litt verre. Skal vel litt til for at de sprekker, men tror jeg hadde byttet dem ut hadde jeg hatt blokken direkte på evap. Genial løsning forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...