kjeb Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Heisann folkens..... Jeg har en pc som bruker litt over 3 minutter på og starte opp.... det er en 1000 mHz med 256 MB ram (husker ikke resten) kjører Win 2k på den... Vet noen hva jeg kan gjøre for og få maskinen til og starte og gå fortere? mvh Kjell Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det gjør min og. Gjør det deg veldig mye? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ja...formatere hd, og legge os inn på nytt. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Kan jo prøve å sette fast IP.. f.eks. 192.168.0.x (funket en gang for meg..) Lenke til kommentar
Mad Pestilence Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Når du har startet opp XP, så gå inn på start menyen deretter Run/kjør. Skriv msconfig da kommer det opp en meny "system configuration utility" Gå inn på startup. Der er det sannsyligvis masse programmer som er satt opp til å starte da maskinen skrues på. Fjern det du ikke trenger med engang PC-en blir skrudd på. Bør gå litt raskere. Kan også være litt av det samme problemet jeg hadde engang. Hadde en patetisk PC som startpunkt. Jeg gadd ikke kjøpe ny PC så jeg oppgraderte den istedet bortsett fra CD spilleren for jeg tenkte at den ikke trengte å være raskere en 8x speed som den var. Brukte sinnsykt lang tide på å starte opp. Så en vakker dag oppgraderte jeg spilleren til en Pioneer DVD spiller. Vips og maskinen brukte halve tiden på å starte opp. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Når du har startet opp XP, så gå inn på start menyen deretter Run/kjør.Skriv msconfig da kommer det opp en meny "system configuration utility" Gå inn på startup. Der er det sannsyligvis masse programmer som er satt opp til å starte da maskinen skrues på. Fjern det du ikke trenger med engang PC-en blir skrudd på. Bør gå litt raskere. Nå kjørte han vel Win2000, og der har man vel ikke msconfig så vidt jeg husker. Correct me if I'm wrong. Uansett så er Win2000 treig til starte opp, legg inn XP. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 windows 2000 bruker 40-50 sek på oppstart på P3 733MHz, 256MB ram... "rein" innstallasjon med nettverk Lenke til kommentar
r@n Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 -Bruk CleanReg! Hvis tastaturet ditt ikke virker etterpå-ikke panikk-ta ut pluggen og sett den inn igjen. -Fjern alle midlertidige filer (cookies ol) -Å det med startup som en annen nevnte her.(Det kan du også gjøre i cleanreg) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det kan jo være at det er raid kontroleren(viss du har det...) det er det hos meg,og jeg har en p4 [email protected] som bruker vel, en 3min på å starte opp... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 tja... Har du satt quick POST på i BIOS, eller teller den opp RAM-en hver gang? Kan gjøre litt forskjell iallefall. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Når du har startet opp XP, så gå inn på start menyen deretter Run/kjør.Skriv msconfig da kommer det opp en meny "system configuration utility" Gå inn på startup. Der er det sannsyligvis masse programmer som er satt opp til å starte da maskinen skrues på. Fjern det du ikke trenger med engang PC-en blir skrudd på. Bør gå litt raskere. Nå kjørte han vel Win2000, og der har man vel ikke msconfig så vidt jeg husker. Correct me if I'm wrong. Uansett så er Win2000 treig til starte opp, legg inn XP. Stemmer at det ikke er msconfig på W2k. Imidlertid finnes det en enkel løsning, installer RegCleaner og der finner du et skilleark hvor oppstarten kan redigeres. I tillegg kan du kjøre "registry cleanup" - "do them all" og deretter slette alt som finnes. At W2K er treig å starte opp er vel i beste fall en sannhet med modifikasjoner. Selve OS`et er ikke veldig tregt, men programmene som skal startes (antivirus, firewall osv) synes å ta noe tid under W2k i forhold til andre Windows-versjoner. At XP er så superraskt å starte er heller ikke den hele og fulle sannhet. Hos meg reduserte jeg boot-tiden på laptopen ved å kjøre en BootVis-optmalisering. 1 min 25 sek før og 45 sek etter... Kjører forresten W2K for øyeblikket på denne, og oppstarten går tilfredsstillende raskt. Lenke til kommentar
aron Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Win2k bruker en del tid å starte opp ja.. Men jobber raskt. Selv benytter jeg dvalemodus på mine maskiner. Det er ikke behov for å boote til daglig. det gjør jeg en gang i blandt når det må gjøres feks. grunnet vedlikehold. MinIBM Thinkpad PIII 800 tar 30 sekunder på å gå i dvale og 47 sekunder for å vokne opp igjen der den slapp med programer oppe og det hele. Det er den tregeste maskinen jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå