Gå til innhold

Ny gamer-pc fra Komplett til under 7000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i ganske lang tid fulgt med utviklinga innenfor hardware, fordi jeg har hatt planer om å kjøpe meg en gamer-PC. Etter å ha sammenliknet priser på ferdig-PCer og prisene på enkeltkomponentene, har jeg kommet fram til at det å bygge selv er billigst i de fleste tilfeller. Siden amentio.no har blitt kåret som den beste nettbutikken med tanke på pris, har jeg som oftest laget oppsettet til min nye data derfra. Men samtidig har jeg holdt mine øyne på en pakkeløsning fra Komplett som også har vært et ganske bra tilbud. Det er altså snakk om en bygg-selv løsning fra Komplett. I dag oppdaget jeg at denne pakken hadde blitt oppgradert med det nyeste skjermkortet fra nVidia, 8800GTS 512 MB. Nå synes jeg at denne pakken faktisk er bedre enn noe annet system jeg kan lage selv (til samme pris). Jeg har bortimot bestemt meg for å slå til på denne pakken, men tenkte å høre litt med dere først.

Dette er maskina som tilbys:

Kabinett: Cooler Master Centurion 534

Strømforsyning: Silver Power PSU 600W

Hovedkort: MSI P35 NEO-FI, P35

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit

Skjermkort: Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3

DVD-brenner: LG DVD-brenner GSA-H55L IDE svart OEM LightScribe

Harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB

Med tanke på at dette er et ganske high-end system (beste skjermkortet på markedet + quad-core) synes jeg at det er en svært god pris (6895 kr).

Ellers kan jeg bemerke at jeg ikke har planer om å overklokke maskina, og at jeg er klar over at jeg muligens må kjøpe noen flere komponenter (f.eks. prosessorkjøler og ekstra vifte).

Hva synes hardware-ekspertene? Er dette verdt å satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...