knut Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du må slett ikke ut med mange tusen kroner for å skaffe deg en god bærbar. Denne gir eksepsjonelt mye for pengene. Les mer Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Har tittet på den en del på komplett og skulle jeg hatt meg billg bærbar så hadde jeg gått for denne Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Lenovo er definitivt gode maskiner, alle modellene er jo høykvalitets maskiner, men det som jeg liker best må være det ekstremt gode chassiet de kommer i.. tror ikke det er noen som lager like bra og stødige bærbar maskiner for samme pris. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 hadde vært den ultimate linux maskin for meg d der Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Det store spørsmålet nå er jo NÅR denne leveres med dobbelkjerne prosessor. Celeron prosessor blir, etter min mening, bare irritasjonsmoment. Endret 19. desember 2007 av Shagma Lenke til kommentar
uruvon Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det store spørsmålet nå er jo NÅR denne leveres med dobbelkjerne prosessor. Celeron prosessor blir, etter min mening, bare irritasjonsmoment. Så vidt jeg kan er det allerede i salg en utgave med tokjerne prosessor, men det koster jo omtrent 2000 kroner mer - poenget med å lage en Celeron-versjon er jo at det skal være en veldig billig maskin. På tokjerneversjonen er det 1GB installert RAM (og ingenting ekstra), og det er XP Pro istedetfor Vista Home Basic. Så vidt jeg kan se fra produktnavn og produktinfo på nettbutikk er det ellers samme maskin. Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Det store spørsmålet nå er jo NÅR denne leveres med dobbelkjerne prosessor. Celeron prosessor blir, etter min mening, bare irritasjonsmoment. Så vidt jeg kan er det allerede i salg en utgave med tokjerne prosessor, men det koster jo omtrent 2000 kroner mer - poenget med å lage en Celeron-versjon er jo at det skal være en veldig billig maskin. På tokjerneversjonen er det 1GB installert RAM (og ingenting ekstra), og det er XP Pro istedetfor Vista Home Basic. Så vidt jeg kan se fra produktnavn og produktinfo på nettbutikk er det ellers samme maskin. Det er synd at de tar seg såpass mye betalt for en stakkars tokjerne cpu Men den leveres kanskje med annet brikkesett også da? Til 2000 kr mer så konkurrerer den straks med en god del andre maskiner. Endret 19. desember 2007 av Shagma Lenke til kommentar
knut Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 hadde vært den ultimate linux maskin for meg d der Maskinen startet helt fint i Ubuntu 7.10, all maskinvare ble funnet og gjenkjent uten noe konfigurasjon. Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Min erfaring med bærbare er at Lenovo er svært gode maskiner, som dessverre fort koster noen lapper ekstra. Men det er en pris jeg er villig til å betale, i likhet med at jeg velger Toyota fremfor Lada om de to bilene mot formodning skulle ha 2 modeller med samme specs In short, Lenovo er verdt pengene anytime! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 jeg er litt i tvil om byggekvaliteten virkelig er så god som det påstås, jeg regner med at dere ikke slapp den fra ulike høyder for å se hva som røyk. Det er en eller annen svensk test som ble lenket til her på forumet som jeg ikke finner i farta, og der hadde de nettopp testet ulike aspekter av byggekvalitet og holdbarhet; billigserien til lenovo kom dårlig ut. (har denne serien f.eks. den samme harddiskbeskyttelsen som thinkpad, magnesiumramme osv?) Lenke til kommentar
oycob Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 jeg er litt i tvil om byggekvaliteten virkelig er så god som det påstås, jeg regner med at dere ikke slapp den fra ulike høyder for å se hva som røyk. Det er en eller annen svensk test som ble lenket til her på forumet som jeg ikke finner i farta, og der hadde de nettopp testet ulike aspekter av byggekvalitet og holdbarhet; billigserien til lenovo kom dårlig ut. (har denne serien f.eks. den samme harddiskbeskyttelsen som thinkpad, magnesiumramme osv?) De ser jo naturligvis byggekvaliteten utifra andre maskiner i samme prisleie. Lenovo thinkpad er bedre på mange områder enn de øvrige lenovo-modellene, har selv både en lenovo v100 og en (noe eldre) thinkpad i hus. Thinkpaden scorer mye høyere enn lenovoen i mine øyne. harddiskbeskyttelsen ("støtbeskyttelse"), forsterka ramme, den fine finishen, væske-beskytta-tastatur osv osv osv av thinkpad-features er forbeholdt thinkpad modellene fremdeles... de må jo ha et påskudd for å ta *en del* lapper ekstra for dem ;D Skulle jeg kjøpt maskin i dag, hadde det blitt en thinkpad. (eller en mac - men det er en annen diskusjon ) Lenke til kommentar
knaill Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvordan i alle dager kan man i 2007 anbefale en bærbar med Celereon-prosessor og 15-tommer skjerm med 1280x800-oppløsning? Når utgangspunktet ligger der hjelper det fint lite med webkamera og fingeravtrykkleser... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvordan i alle dager kan man i 2007 anbefale en bærbar med Celereon-prosessor og 15-tommer skjerm med 1280x800-oppløsning? Når utgangspunktet ligger der hjelper det fint lite med webkamera og fingeravtrykkleser... Husk at dette er en maskin i billigsjiktet. Alle, vel, de fleste, andre maskiner i denne prisklassen har også Celeronprosessor. Og lite minne. I mine øyne er dette en ideell GNU/Linuxmaskin, evt WinXP om man har en lisens liggende. Å kjøre vista på dette er håpløst, selv om det er Basic. Denne maskina er jo ideell for mor som aldri kommer til å gjøre stort mer enn å lese avisa, sjekke mail og bruke nettbank. Ikke alle er avhengige av heftige specs, vet du. Ok, oppløsninga er kanskje ikke den beste, men som sagt: Dette er en BILLIG maskin beregnet på lite bruk og null spill. Og da trenger man ikke punge ut med allverden. Og DA er denne maskinen anbefalt. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Hvordan i alle dager kan man i 2007 anbefale en bærbar med Celereon-prosessor og 15-tommer skjerm med 1280x800-oppløsning? Når utgangspunktet ligger der hjelper det fint lite med webkamera og fingeravtrykkleser... Selvom jeg personlig ikke synes noe annet enn WUXGA duger til eget bruk, så kjenner jeg opp til flere som synes det blir for smått å jobbe 15" laptop'er med høyere oppløsning enn 1280x800. Skru opp DPI eller større ikoner i Windows blir bare grums. Til normalt Office bruk så holder det faktisk meget bra! Prosessoren er i mine øyne den største svakheten med maskinen. Nå har jeg ikke sjekket ennå, men blir overrasket hvis den ikke kan leveres med andre CPUer. Endret 20. desember 2007 av opresterud Lenke til kommentar
larsdiaf Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det store spørsmålet nå er jo NÅR denne leveres med dobbelkjerne prosessor. Celeron prosessor blir, etter min mening, bare irritasjonsmoment. N200 kommer i flere modeller, også med dobbeltkjerne CPU. Men da er jo prisen litt anderledes. Lenke til kommentar
kanneolje Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Komplett har tilbud på denne nå med dobbeltkjerne rett oppunder 5000,- Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvordan i alle dager kan man i 2007 anbefale en bærbar med Celereon-prosessor og 15-tommer skjerm med 1280x800-oppløsning? Når utgangspunktet ligger der hjelper det fint lite med webkamera og fingeravtrykkleser... Denne er anbefalt på grunn av prisen,og er helt perfekt til internett og hjemmekontor bruk.vet om folk som fortsatt bruker pentium 3 bærbare med win 98,og er fornøyd med det.Mange har rett og slett ikke økonomi til å kjøpe dyrere (viftestøy)modeller som har overdrevne skjermoppløsninger. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Komplett har tilbud på denne nå med dobbeltkjerne rett oppunder 5000,- Den der så jo virkelig interessant ut! Tips er spredt til venner og bekjente med laptop tanker Lenke til kommentar
Talker Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 regnes det fortsatt som en veldig billig bærbar? Altså, at man får veldig mye for pengene..? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 regnes det fortsatt som en veldig billig bærbar? Altså, at man får veldig mye for pengene..? Jeg kan ikke skjønne annet... Bestiller en sånn i løpet av jula, og kan gi tilbakemelding når den blir levert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå