Thomas. Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ja, jeg vet jeg kan bruke denne koden: <?php $link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password'); if (!$link) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } $sql = 'CREATE DATABASE my_db'; if (mysql_query($sql, $link)) { echo "Database my_db created successfully\n"; } else { echo 'Error creating database: ' . mysql_error() . "\n"; } ?> Men jeg skulle gjerne hatt med dette i koden: SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO"; -- -- Database: `db_guestbook` -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Table structure for table `tbl_admin` -- CREATE TABLE `table_admin` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `username` varchar(50) NOT NULL default '', `password` varchar(32) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=4 ; -- -- Dumping data for table `tbl_admin` -- INSERT INTO `table_admin` VALUES (1, 'admin', 'admin'); -- -------------------------------------------------------- -- -- Table structure for table `tbl_guestbook` -- CREATE TABLE `table_guestbook` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `comments` longtext NOT NULL, `name` varchar(55) NOT NULL default '', `affiliation` varchar(55) NOT NULL default '', `title` varchar(55) NOT NULL default '', `date` date NOT NULL default '0000-00-00', `top_list` char(3) NOT NULL default 'no', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=22 ; Har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det ? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hvorfor skal du du så du kan lage en database fra siden a? hmm, er vel bare å sette den "CREATE TABLE `table_admin` ..." inni $sql = "##HER###"; Endret 19. desember 2007 av YaNkEs Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Fordi, når phpmyadmin ikke funker, gjør jeg det fra siden Takk for svaret Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Det du sa, med å skrive det i sql stringen. Det funket ikke.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Skaff deg en editor med highlighting. <?php $sql = "SET SQL_MODE=\"NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO\"; CREATE TABLE `table_admin` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `username` varchar(50) NOT NULL default '', `password` varchar(32) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=4 ; INSERT INTO `table_admin` VALUES (1, 'admin', 'admin'); CREATE TABLE `table_guestbook` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `comments` longtext NOT NULL, `name` varchar(55) NOT NULL default '', `affiliation` varchar(55) NOT NULL default '', `title` varchar(55) NOT NULL default '', `date` date NOT NULL default '0000-00-00', `top_list` char(3) NOT NULL default 'no', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=22 ;"; mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password') or die( mysql_error() ); /* * Mulig du ikke kan kjøre spørring for å opprette en ny database * på webhotellet om det er enten gratis eller noe du betaler for. * Saken blir en annen om du kjører localhost. * * Husk at mysql_error() skal kun brukes under utviklingsperioden. */ $sql = 'CREATE DATABASE my_db'; mysql_query($sql) or die( mysql_error() ); ?> Endret 19. desember 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå