Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Din mest absurde nattedrøm?

Beli

Anbefalte innlegg

Jeg husker utrolig mye av drømmene mine. I tillegg har jeg helt absurde drømmer, som jeg ikke klarer å tolke helt.

Har noen andre hatt en merkelig drøm; skriv den her!

Drøm 1. Jeg hadde en hamster i syvende klasse. En natt drømte jeg at jeg holdt den i hendene, men så spratt den ut og ned på gulvet. Det rare var, at jeg fremdeles holdt fast i halen dens. (hamstere har en hale på rundt 1 cm). Den pilte avgårde, og jeg holdt halen til den enda, mens halen ble lenger og lenger... meterlang.

Drøm 2. Huset mitt ble innvadert av penis- lignende snegle monstre.

Drøm 3. Jeg var på badeland, og skulle rusje ned i en vanntunnel. Mens jeg rusjet ned tunellen, ble den plutselig mindre og mindre. Til slutt satt jeg helt fast i tunnellen, for den var altfor trang. Ingen hørte meg eller så meg. Jeg satt der, livredd, og grudde meg til en annen person kom til å rusje ned på meg og brekke nakken min.

Drøm 4. En bekjent av meg som plutselig spydde olje...

Drøm 5. Jeg var i et fremmed rom, stort og mørkt med en tv som eneste møblement. Jeg gikk bort til tven, og skrudde den på. Plutselig så jeg en film som jeg og venninne hadde laget. Hun filmet først seg selv, og så meg. Jeg satt og så på meg selv på videoen når hun filmet meg, og fikk hjertet i halsen: jeg hadde en øks gjennom hodet!

Absurd? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid rare drømmer. Men her er den mest absurde av dem alle :

Jeg våkner brått av høy hekselatter. En heks på lime flyr inn i rommet, ler og ser på meg. Hva i alle dager?, tenker jeg, og strekker meg etter den merkelige skikkelsen. Jeg føler meg svimmel. Det føles ut som om jeg svevde mellom to virkeligheter. Jeg faller. Med et brak treffer jeg på kanten av senga under og lander på gulvet. Jeg er våken nå, og ikke i drømmetilstanden jeg tidligere hadde fått smake på. Smerten skjøt gjennom kroppen og jeg ble liggende der og tenke. Merkelig...

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Vi hadde masse kaniner, og det har vi. Så fikk jeg øye på en rev, også kom den til meg! Den glefsa og prøvde å bite meg! Så tok jeg tak i den å putta den inni buret til en av kaninene! Også... reven gjorde ingenting, den la seg til å sove... Jeg tror jeg forstår hva drømmen betydde, men jeg sier det ikke til dere :).

Lenke til kommentar

Mye rart man drømmer ja. Spesielt når man er liten, eller forelsket.

Nr.1: Jeg er på løvejakt i Afrika med bestefar. Vi blir angrepet av løver og jeg dreper dem med en spade (!) Tror jeg var 8 år gammel på det tidspunktet.

Nr.2: Drømte om dansende baguetter, og et jazzband av baguetter. De spillte fransk kjærlighetsmusikk, og jeg var et brød som kysset et annet brød. Hva søren liksom?

Lenke til kommentar

Husker ikke mer enn glimt fra de fleste drømmer, med unntak fra akkurat når jeg står opp.

Det er et mareritt jeg fortsatt husker glimt fra, merkelig nok er det fra når jeg var 5 år eller noe.

- Jeg er ute og sover i telt med noen av fetterene mine (like gamle), plutselig kommer det en fyr som likner litt på askeladden (lest for mye donald?) og plukker opp teltet vårt med oss inni og bærer det som en søppelsekk og tar gaffateip rundt utgangen. Mer husker jeg ikke.

En anna drøm som jeg ikke husker hvor eller nøyaktig hva som skjedde, er at jeg plutselig ble klar over mens jeg drømte at jeg var i en drøm, så jeg løp rundt og laga helvete i drømmen min for alle andre :p

En teknikk jeg fant ut av når jeg var mindre for å våkne fra mareritt, er å blunke. Masse. Jeg konsa så om å blunke at jeg begynte å blunke i virkeligheten også - og våknet.

Lenke til kommentar

1. Jeg stuper fra et stupebrett. Så skal jeg svømme opp til overflaten, men etter en stund merker jeg at jeg ikke beveger meg. Til slutt gir jeg opp og venter på å drukne, men da plutselig kommer jeg nærmere overflaten. Dette gjentar seg 2-3 ganger (at jeg gir opp igjen altså), men til slutt kommer jeg opp. Da våkner jeg.

2. Drømte at jeg sonva på skolebussen og når jeg var sovna så kunne ikke bussen kjøre. Så når jeg våkna var jeg sent ute og den kjørte. Så gikk den tom for bensin og jeg måtte ut å lete etter ny buss. Da jeg så en ny, våkna jeg.

3. Kanskje den merkeligste... jeg våknet opp og så en zombie som gikk rundt utfor rommet mitt i stua. Jeg gjemmer meg i skapet. Der sitter jeg lenge før jeg sniker meg ut. Der er alle naboene med høygafler etc. Nå er det zombiekrig! Zombiene kommer ned en bakke og omringer oss. Så kommer sjefen deres.... som merkelig nok er en orc shaman på epic mount (fra WoW). Jeg tar opp plastpistolen min som jeg fikk for å kjempe med. Den krymper i hånden min, men jeg får skutt ut en ert som sprengte når den traff han. Så kastet zombiene seg over meg og jeg våknet.

Muntre drømmer jeg har ikke sant ? :p

Endret av Ryolitt
Lenke til kommentar

Denne er vell et av de sykeste jeg noen gang har hatt. Pleier å ha mange absurde drømmer, men denne slår ann.

Drømte en dag at jeg var på skolen da plutselig en vennine av meg hadde blitt latin. Noen av guttene begynte å mobbe henne, til hun døde tilsutt. Jeg prøvde å ta gjennoppliving på henne men det funket ikke. Jeg løp ut av skolen og begynte å gråte (Var midt på natten forresten). Så kommer det et helikopter ned og lyser ned på meg. En mange menn hopper ned fra tau, og lager et hull i veggen på skolen med et langt rør etter seg. Så eksploderer skolen. Jeg ser rart på mennene, da han ene som tilfelldigvis var Chuck Norris dro tak i meg mens vi løp inn i skogen. der kom det 2 halvt menneske / halvt hai - damer som skulle ta og drepe oss. Jeg kaster et eller annet mot et av dem så hun blir bevistløst. Tilsutt begynner jeg å beføle henne. :ermm:

Så våknet jeg. ;)

Lenke til kommentar

haha, darkbuster :p. Den var bra :p.

Var en annen drøm, den første drømmen med musikk! Jeg var i stua og hørte pianoet spillet.. jeg gikk og gikk! Tok sååå langt tid før jeg nådde fram, hørtes ut som noe Bach musikk. Jeg kunne ikke kjenne det igjen, og jeg gikk! Jeg nådde aldri fram.. plutselig.. mot slutten kan jeg se litt av skuldra.. men så slutta alt der.. :8 Føltes ut som år å nå fram.. men jeg nådde så klart ikke helt fram til å se hvem som spillte :(.

Lenke til kommentar

Verste drømmen jeg har hatt var da jeg var liten :

Gikk ned i den mørke kjellern hjemme for å skulle "gjøre noe". Da plutselig kom det ei hulder stygg som faen fra et av rommene, hu hadde no svart tøy tullet rundt seg og hun lignet på søstern min, og så ut som hu var spedalsk, og hu skulle TA meg. Da ble jeg livredd og sprang opp kjellertrappa, men det som var så kjipt med trappa var/er at det er et stk mellomrom mellom trappetrinnene, og så skjedde det at jeg trådde feil og ble sittende fast i trappa. Fikk meg ikke løs og huldra kom sakte mot meg, og lo en grusom latter.

våkna brått den morgenen....senga var våt av svette....eller piss :o . Livredd var jeg

Lenke til kommentar

Drømm 1 (hadde den leeenge når jeg var liten) Jeg drømte at jeg var i gangen jeg hørte en veeeeldig høy lyd så skyggen til et helikopter på veggen og det var der heletiden så plutselig så våknet jeg.. var periode mellom 5-8 år kanskje ca....

drømm 2 (hatt og veldig lenge kanskje 6-8år..) en mann som kjører rundt her jeg bor han sitter i baksetet av bilen og kjører rundt og leter etter meg jeg løper rundt og prøver og gjømme meg leeenge før jeg kommer inn på en pub, men så plutselig så kommer mannen i bilen inn på pubben og dreper meg..... (han kveler meg faktisk)

har noen flere på lager hvis dere vill?

Lenke til kommentar

Jeg hadde av en eller annen grunn besøk av Tomatulf og Aidskake her fra forumet. (Tror de egentlig bare tok bussen forbi, og bestemte seg for å stikke innom) Men jorda ble angrepet av romvesner, og alt var skikkelig "ravenholm" stemning. VI måtte redde besteforeldrene og foreldrene mine. Også raste taket på huset mitt sammen og vi måtte gjemme oss under naboens hus.

:shrug:

Lenke til kommentar

Har hatt noen syke drømmer.. :p

1. det var da jeg var liten.. Jeg var i barnehagen(Hadde slutte i barnehagen da) Så løp jeg rundt i barnehagen med store gule edderkopper rundt meg.. Så løp jeg inn på doen.. Setter meg ned for å Bæsje.. Så pluttselig kjenner jeg et ellr annet som kryper opp i rumpa på meg.. Jeg reiser meg og ser i speilet.. Der ser jeg edderkopp bein ut av rumpa mi.. Jeg våkner Såå fort og skriker som F!

2. Ligger å koser meg med dama mi i senga hjemme.(rundt 6-7 år) Pluttselig må jeg på do. Jeg stikker på do å begynner å pisse.. Synntes dette var no utrolig diggg.. Pluttselig våkner jeg at det er helt vått i senga.. Hadde greid å pisse på meg.. xD*

3. Drømmer at jeg er på skolen og det blir en stoor slåsskamp mellom meg og en fra en klasse over meg.. Den varer i 30 min ellr noe men til slutt banka jeg han .. :D Jeg våkner å stikker på skolen.. I store fri så skjer dette da.. xD Fikk heeelt sjokk

4.Dette er da ikke drømmer med syner ejg har hatt.. xD Kameraten min var sammen med en jente. Så sa jeg til han at hun kom til å slå opp innen Sommerferien.. Hun gjordet det.. Så bvar jeg på vei opp trappa til huset mitt.. Jeg tenkte. Jeg kommer til å slåss mot brorne min. det skjedde.. Så sitter jeg i klassen og vi skal trekke julekalenderen i klassen. Jeg får pluttselig en tanke inni meg som sier at det kom til å bli en som het andreas.. Fy faen.. Det ble han.. Og nå er kameraten min sikker på at jeg er synsk.. (Alt dette skjedde i år)

Lenke til kommentar

Hadde en drøm hver natt i ca 2månder, har den av og til enda:

Jeg springer på en sti midt i skogen også hører jeg en lyd bak meg. Jeg snur meg men det er ingenting og med en gang jeg ser fram så står det en fyr der og gliser ondt også våkner jeg.

En annen drøm er at jeg er på en Kristen leir og slåss mot satan. Av og til drømmer jeg også at jeg er Antichrist :ermm:

Lenke til kommentar

Har faktisk hatt masse drømer som er det sammen og en annen som har skjedd i 4 år nå trr jeg..

1. Jeg detter fra at fjell hele tiden.. Men våkner brått..

2. Jeg snubler og greier å sparke til veggen ved senga å får vondt.. Satt i bilen en gang å sovna.. Da får jeg den drømmen igjen og sparker til fathern.. xD

Lenke til kommentar

#1 Drømte igår at jeg og en venninne fra klassen min fra ungdomsskolen spiste middag hos bestemor. Det neste jeg husker var at vi var i en scene fra Super Mario Galaxy hvor det var jordskjelv, og hun landet oppå meg. Så våknet jeg, gikk på do og spøy. Igrunn litt rart, hun er ikke så verst :thumbup:

#2 Jeg drømte for lenge siden at jeg smuglet en annen venninne rundt i huset i en pappeske i flere timer :ermm:

#3 Når jeg var 10 eller no drømte jeg at jeg skjøt katten min med maskingevær :cry: klarte ikke å sove de neste nettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...