Gå til innhold

Direct 3d spill


Anbefalte innlegg

Alle de krevende (nyeste) direct 3d spillene på pcen min henger klikker etter et par sekunder. Jeg har ingen problemer med mindre krevende d3d spill eller opengl spill though. Pcen min er en 1400 mhz tbird med 1024 mb sdram og geforce 3, bygget på et msi k7tpro 133 hovedkort. Jeg har win2k med service pack 3 og har alle de nyeste driverne til komponentene mine, samt nyeste directX. Håper noen vet hva som er galt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle de krevende (nyeste) direct 3d spillene på pcen min henger klikker etter et par sekunder. Jeg har ingen problemer med mindre krevende d3d spill eller opengl spill though. Pcen min er en 1400 mhz tbird med 1024 mb sdram og geforce 3, bygget på et msi k7tpro 133 hovedkort. Jeg har win2k med service pack 3 og har alle de nyeste driverne til komponentene mine, samt nyeste directX. Håper noen vet hva som er galt...

Direct 3d er veldig dårligt for nesten alle skjermkort i dag, de er optimisert for Open GL og Direct X.

Lenke til kommentar

Har testa med et annet skjermkort... problemet endret seg ikke. At det ikke funker fordi spill er optimert for OpenGL er jo litt tynt da... Nesten aller nye spill er jo Direct 3d =) Alle spillene har forresten fungert lenge på pcen min utan problem. Skjedde helt plutselig at det ikke funka lenger

Lenke til kommentar

Hei, kjedelig problem du har der. :o

 

Problemet ditt er at GeForce3 som du har bare har støtte for DirectX7 mens de nye spillene du har problemer med krever DirectX8.

Har en kamerat som har samme problemet. Han har GeForce3 Ti200 fra ASUS og kan ikke spille f.eks Need For Speed HP2. Det bare låser seg etter en liten stund..

Han har visst prøvd veldig mye å få fikset dette men han får det ikke til han heller.

Kjipt problem dette, da man egentlig skal kunne spille spill som krever nyere directX enn skjemkortet har støtte for. Det skal jo bare gå litt dårligere..

 

Tipset jeg kan gi: Legg inn nyeste servicepack til OS'et du bruker, legg inn alle hot-fixes du finner til OS-et, legg inn nyeste patch spillene det gjelder og prøv med forskjellige versjoner av directX og forskjellige skjermkort-driver.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...