Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EML-varsellampe lyser på BMW 520i

Chris_lox

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 520i 1999 mod. På vei til tannlegen i dag begynte EML-varsellampen og lyse. Samtidig forsvant også antispinnen min (lyste varsellampe på dette og). Dette førte til at bilen mistet akselerasjonen og gikk veldig tregt, ingen respons ved pådrag.

Stoppet så på nærmeste mulige stopp og skrudde bilen av og på. Da forsvant det igjen. Etter en liten stund med kjøring oppstod problemet igjen og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Noen som vet hva denne warningen betyr og eventuelt hvor mye det koster å fikse den?

Chris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva denne warningen betyr og eventuelt hvor mye det koster å fikse den?

Jeg mener dette er relatert til "drive by wire" systemet, altså den elektronisk styrte gasspedalen, der det ikke er noe mekanisk forbindelse mellom gasspedal og spjeldhus. Dette systemet har også sammenheng med antispinn systemet. Kan være alt fra feil på en hjulsensor til styreenhet, eller spjeldhus. Hvis feks dette systemet tror du spinner vil full gass med pedalen ikke bli mer enn litt gass på motoren, og dermed går det heller tregt...

Uansett er nok det eneste fornuftige å gjøre det du allerede har gjort, få time for en diagnose, og krysse fingerne for at den ikke er en alt for dyr komponent som er defekt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...