Gå til innhold

HP erkjenner problem-bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenovo er et frittstående selskap som kjøpte opp Thinkpad serien "lisensen", kall det hva du vil.

Poenget er at du var ute etter å kverrulere på noe vi alle vet. Og du trekker deg lang tned i usakligheter med "1980 tallet", du vet selv at det noen få år siden Lenovo kjøpte opp bærbar produksjonen til IBM og du vet godt at de fortsatt selger mange modeller med IBM merking.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en dv9500 i høst før jeg begynte på skolen, jeg har ikke hatt problemer med den utenom en ting som var i vista. Det var at musikk hakket som bare det når jeg var på trådløst nettverk. Men utenom det virket den bra, jeg installerte xp i stedet og ingen problemer hittil. Skal oppdatere bios også da.

Men kan jeg være utsatt selv om serie nummeret ikke er innenfor det de sier er med feil? min har 729 og det som hp sier slutter på 728.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
(...klipp....)

Det virker som dem ikke har funnet problemet rett og slett, evt de har det, og gir faen i å fikse det opp og bare bytter hovedkort som en midlertidig løsning. Fullt mulig at problemet faktisk ligger i hovedkortet, men da virker det jo som om de hovedkortene de bruker til bytte, er av samme serie som de byttet ut.

(...klipp....)

Jeg har en DV6xxx (Husker i farten ikke den eksakte betegnelsen.)

Sitter også med intrykket av at de enten ikke vet helt hva som er problemet, eller vet det men ikke fikser det.

Jeg har nå min maskin inne for andre gang. Første gang holdt den i 9 måneder, nå holdt den i ca 3 måneder... (Problemet mitt er at det trådløse nettverkskortet stopper å fungere.)

Jeg har tittet på nettet, og det er mange som har det samme problemet. Det er mange som opplever at problemet kommer tilbake etter at maskinen har vært inne til service.

I Norge har vi heldigvis en veldig god lov ang. reklamasjonsrett, men er likevel utrolig kjipt å bruke så mye tid og krefter på dette. Er jo uten PC-en i lange perioder i tillegg.

Jeg er veldig skuffet over HP.

Det hjelper ikke at de erkjenner problemet, når det virker som de ikke gidder å løse den egentlige årsaken!

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe et HP-produkt igjen.

Lenke til kommentar
Problemet er hovedkortrelatert og det gjelder enkelte modeller innenfor DV9000 og DV6000-seriene (Som de som leser artikkelen ordentlig vil se)

Poenget er at problemet ikke blir løst selv om man bytter hovedkortet.

På min PC ble hovedkortet skiftet og BIOS oppgradert. Likevel tok det bare litt over 3 måneder før det trådløse nettet sluttet å fungere igjen. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har mange opplevd det samme.

(Se også kommentaren fra MrMarbles som jeg klippet inn i mitt forrige innlegg)

Det at de "erkjenner" problemet, betyr dermed ingenting.

Jeg har ikke interesse av å stadig løpe til butikken for å få fikset PC-en min.

Lenke til kommentar
Problemet er hovedkortrelatert og det gjelder enkelte modeller innenfor DV9000 og DV6000-seriene (Som de som leser artikkelen ordentlig vil se)

Poenget er at problemet ikke blir løst selv om man bytter hovedkortet.

På min PC ble hovedkortet skiftet og BIOS oppgradert. Likevel tok det bare litt over 3 måneder før det trådløse nettet sluttet å fungere igjen. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har mange opplevd det samme.

(Se også kommentaren fra MrMarbles som jeg klippet inn i mitt forrige innlegg)

Det at de "erkjenner" problemet, betyr dermed ingenting.

Jeg har ikke interesse av å stadig løpe til butikken for å få fikset PC-en min.

Normalt å søke teknisk retur (d.v.s. at verkstedet søker HP om å få byttet maskinen etterhvert), men det vil nok ha tre forsøk på seg først og så bør du nok be om at de søker selv.

Tror egentlig ikke det var deg jeg mente å svare spesifikt, men noen andre som lurte på hvilke modeller det gjaldt og hva problemet er. Husker ikke helt lenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

har dv 6969, men har ikkje merket noe forskjell, men fikk den i retur i stedet for min dv6565 der skjermen var svart(funket med extern) og lydutgangene ikkje virket.

lydutgangene virket ikkje fra dag 1 men hadde ingen problem med de deretter eg redigerer bilder for det meste.

er fornøgd med hp.pcene men blei litt irritert når eg bestilte med xp og fikk en med vista i retur.

btw noen som veit om de går an å skaffe xp-cd som "bytter" ut Recovery disken? kommer sikkert til å ringe hp-suporten å spør men om noen har peiling blir eg glad:).

(sorry for å komme med dette her:S)takk for svar:D

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...