Crysis Fan Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 er det normalt at AVG oppdaterer hvær dag? den oppdateres hver dag og må vente en god stund til den blir ferdig :/ veldig irriterende Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Tror du har feilpostet litt, og nei. Min pleier ihvertfall ikke og oppdatere seg hver dag. Du finner sikkert noe på settings eller noe. Lenke til kommentar
Crysis Fan Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 takker skal prøve det Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvis du først åpner AVG og går på: Service > Schedule Daily Update eller noe. Tror du finner noe der. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hva mener du med at du må vente? PCen fungerer vel normalt mens AVG laster ned de nyeste virusdefinisjonene, så det er bare å bruke den som vanlig? Hilsen AVG-bruker Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Det er normalt at AVG oppdateres hver eneste dag. Grisoft legger ut oppdateringer en gang for dag, slik at du skal være mest mulig sikker. Dette gjelder alle sikkerhetsprogrammer. Hvis oppdateringen ikke ødelegger din surfe opplevelse og trekker mye ressurser av maskinen din, så gjør det ingen ting at den bruker litt tid på å oppdatere. Hvor lang tid bruker AVG sånn ca? Endret 19. desember 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvor lang tid bruker AVG sånn ca? Hos meg bruker AVG 10-15 sekunder på å oppdatere virusdefinisjoner, og noe mer (inntil 30 sekunder) når den laster ned nye versjoner av selve programmet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+231324246 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hos meg bruker AVG over 1 time hver dag - enig at det er veldig irriterende! Har nettopp installert og synes det er slitsomt. Hva slags modus kjører du som bare tar noen sekunder? Hvis det er Scan Selected Areas, hva har du da haket av? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Spørsmålet handlet vel om oppdatering av virusdefinisjoner, ikke skanning av harddisken. Tiden det tar å skanne gjennom harddisken er veldig avhengig av hvor mye data du har liggende, og hva slags filer det er. Jeg lar ikke AVG skanne gjennom harddiskene mine hver dag. (har 1,2 TB på hovedmaskinen, så det tar flere timer). Derimot har jeg lagt opp til full skanning en gang i uka (bare hvis PCen min står på natt til lørdag), og passer på å skanne "tvilsomme" filer når jeg laster dem ned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+231324246 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Akkurat hva jeg er ute etter, men vet du hva: jeg skjønner ikke hvordan jeg finner disse innstillingene?! Det er AV eller PÅ, og når den står PÅ kan jeg velge mellom diverse klokkeslett på dagen. NB! Jeg snakker om gratisversjonen. Men det verste er at jeg ikke får slått av scanningen etter at den har startet. Har store problemer med CPU'en nå - prøver å finne ut av det - og dette var en av årsakene til at jeg installerte AVG. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Dobbeltklikk på AVG-ikonet i taskbar slik at du får opp programmet. Velg "Scheduled tasks" nederst Marker "Test plan in basic mode" og trykk "Delete" Velg "New schedule", gi den et navn og velg "complete test" eller "user test" som ønsket klikk på "Perform task"-taben og sett frekvens som ønsket (du kan velge daily, weekly, monthly e.l) klikk på "if missed"-taben og velg hva som skal skje hvis PC-en ikke står på når "scheduled task" slår inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+231324246 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Dobbeltklikk på AVG-ikonet i taskbar slik at du får opp programmet. Velg "Scheduled tasks" nederst Marker "Test plan in basic mode" og trykk "Delete" Velg "New schedule", gi den et navn og velg "complete test" eller "user test" som ønsket klikk på "Perform task"-taben og sett frekvens som ønsket (du kan velge daily, weekly, monthly e.l) klikk på "if missed"-taben og velg hva som skal skje hvis PC-en ikke står på når "scheduled task" slår inn. Får ikke lov å slette - får ikke lov å opprette ny - - - - Er det gratisversjonen vi snakker om her? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Er det gratisversjonen vi snakker om her? Jeg må nok innrømme at jeg har betalt for min kopi av AVG Derfor kan det nok hende at min versjon er noe annerledes en din. Husker dessverre ikke hvordan innstillingene var for AVG Free, men jeg kan ikke huske å ha hatt noen problemer med dette tidligere (jeg brukte AVG Free i mange år før jeg betalte for lisensen). Lenke til kommentar
atlef Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 I gratis versjonen kan du deaktivere den planlagte oppgaven, ved å velge rediger/edit under planlagte oppgaver/scheduled tasks. Men du kan ikke slette eller lage nye oppgaver. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Dobbeltklikk på AVG-ikonet i taskbar slik at du får opp programmet. Velg "Scheduled tasks" nederst Marker "Test plan in basic mode" og trykk "Delete" Velg "New schedule", gi den et navn og velg "complete test" eller "user test" som ønsket klikk på "Perform task"-taben og sett frekvens som ønsket (du kan velge daily, weekly, monthly e.l) klikk på "if missed"-taben og velg hva som skal skje hvis PC-en ikke står på når "scheduled task" slår inn. Får ikke lov å slette - får ikke lov å opprette ny - - - - Er det gratisversjonen vi snakker om her? Bruk edit på default scan og disable den tasken. Slik jeg har gjort her (i free versjonen) . Endret 26. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå