Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke rattet 100% rett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg var det for grove hakk til at jeg kunne justere rattet rett, ble heller mere skjevt den andre veien. Golfen har vel ikke airbag. Napp ut tute greia og skru opp, se om du kan justere noe på på rattet inne i bilen.

Hvis ikke spør en mekaniker venn, eller få den til et verksted :)

Lenke til kommentar
når disse forstillingene skal justeres, skal det settes inn et spesielt stag mellom karoseriet og styresnekka som nøyaktig låser rattet i senterposisjon... tydeligvis ikke alle som er klar over det...

Aldri brukt slik stag og det er ikke snekke på golf 2. Hvis golfen din har vært brukt riktig har du ikke bytte endeledd på bilen før. Dvs du får kun justert på den ene siden. På disse må man flytte på rattet, men ellers skal det være unødvendig og løsne rattet i det hele tatt. Fins mange metoder for og få det rett.....

Jeg tror det er dekka dine. Prøv og kryssbytt hjula foran. Har du rotasjonsretning så bytt med de bak. Hva skjer da?

Lenke til kommentar
når disse forstillingene skal justeres, skal det settes inn et spesielt stag mellom karoseriet og styresnekka som nøyaktig låser rattet i senterposisjon... tydeligvis ikke alle som er klar over det...

Aldri brukt slik stag og det er ikke snekke på golf 2. Hvis golfen din har vært brukt riktig har du ikke bytte endeledd på bilen før. Dvs du får kun justert på den ene siden. På disse må man flytte på rattet, men ellers skal det være unødvendig og løsne rattet i det hele tatt. Fins mange metoder for og få det rett.....

Jeg tror det er dekka dine. Prøv og kryssbytt hjula foran. Har du rotasjonsretning så bytt med de bak. Hva skjer da?

Det enkleste er å bytte det faste styrestaget slik at en kan justere endeleddene på begge sider. Først må rattet sentreres på tannstanga, dvs at en skal kunne dreie rattet akkuratt like mange omdreininger til begge sider fra senter. Så skal endeleddene justeres slik at spissing er korrekt sammtidig som rattet står rett ved kjøring rett fram. Av erfaring ser det ut til at de fleste bilversktes gir direkte beng i dette og lar det stå slik det står etter at spissing er korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...