IcedInsanity Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Heihå. Satte på det gamle rattet på min golf 2..har hjulene rett fram..men det virker som om når eg kjører at rattet ikke er heeeelt 100% beint. Noen som har noen lure råd på hvordan eg kan få det helt ordentlig,er litt plagsomt å kjøre når det ikke er helt skikkelig. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hadde samme problem på en audi jeg hadde (heldigvis hadde). En guru mente det var på grunn av spissingene i forstillingen. Er ikke alle mekanikere som kjenner audi forstillingene godt nok til at det blir helt rett. Det var det jeg opplevde. Jeg gav bæng i det Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvis bilen går helt rett og ikke drar til en av sidene kan du jo skru av rattet og justere det et eller noen hakk. Hvis den ikke går rett fram er det noe med forstillinga di som må justeres. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det er sjelden man treffer rett ved å flytte rattet et hakk. Man må justere styrestag/endeledd, slik at "rett fram" på rattet tilsvarer rett fram med hjulene. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk beskjed fra NAF om at noen kuler måtte spisses i rattet, mener det var kuler de sa. Og dette ville også rette opp rattet som var skjevt. Da jeg fikk bilen tilbake var rattet enda skjevere. Men som shivac sa, så bryr det meg egentlig ikke. Bilen går rett fram og det er vel det som teller. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Men er så irriterende når bilen går rett fram så er ikke rattet helt beint....det heller pittelitt til høyre.... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hos meg var det for grove hakk til at jeg kunne justere rattet rett, ble heller mere skjevt den andre veien. Golfen har vel ikke airbag. Napp ut tute greia og skru opp, se om du kan justere noe på på rattet inne i bilen. Hvis ikke spør en mekaniker venn, eller få den til et verksted Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Har hatt det av og på noen ganger men blir så irritert når det ikke blir heeelt riktig,så eg ga meg på det..en stund.. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 når disse forstillingene skal justeres, skal det settes inn et spesielt stag mellom karoseriet og styresnekka som nøyaktig låser rattet i senterposisjon... tydeligvis ikke alle som er klar over det... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg justerer spissinga med passer og linjal. Så lenge vinkelsummen i en trekant er 180 grader, så går bilen rett fram. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 når disse forstillingene skal justeres, skal det settes inn et spesielt stag mellom karoseriet og styresnekka som nøyaktig låser rattet i senterposisjon... tydeligvis ikke alle som er klar over det... Aldri brukt slik stag og det er ikke snekke på golf 2. Hvis golfen din har vært brukt riktig har du ikke bytte endeledd på bilen før. Dvs du får kun justert på den ene siden. På disse må man flytte på rattet, men ellers skal det være unødvendig og løsne rattet i det hele tatt. Fins mange metoder for og få det rett..... Jeg tror det er dekka dine. Prøv og kryssbytt hjula foran. Har du rotasjonsretning så bytt med de bak. Hva skjer da? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 når disse forstillingene skal justeres, skal det settes inn et spesielt stag mellom karoseriet og styresnekka som nøyaktig låser rattet i senterposisjon... tydeligvis ikke alle som er klar over det... Aldri brukt slik stag og det er ikke snekke på golf 2. Hvis golfen din har vært brukt riktig har du ikke bytte endeledd på bilen før. Dvs du får kun justert på den ene siden. På disse må man flytte på rattet, men ellers skal det være unødvendig og løsne rattet i det hele tatt. Fins mange metoder for og få det rett..... Jeg tror det er dekka dine. Prøv og kryssbytt hjula foran. Har du rotasjonsretning så bytt med de bak. Hva skjer da? Det enkleste er å bytte det faste styrestaget slik at en kan justere endeleddene på begge sider. Først må rattet sentreres på tannstanga, dvs at en skal kunne dreie rattet akkuratt like mange omdreininger til begge sider fra senter. Så skal endeleddene justeres slik at spissing er korrekt sammtidig som rattet står rett ved kjøring rett fram. Av erfaring ser det ut til at de fleste bilversktes gir direkte beng i dette og lar det stå slik det står etter at spissing er korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå