Noldus Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) hei, jeg tenkte å ramme inn dette bildet, å gi i gave til hundens mor. Hvilke forandringer burde jeg gjøre for å få det så bra som en amatør kan? Jeg regner med at matmor blir glad uansett, men alltid gøy å få det ekstra fint. Endret 19. desember 2007 av Noldus Lenke til kommentar
si Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Flott bilde, og fin hund! Fargene i hunden gir noen fine linjer, skaper en slags omvendt symmetri eller hva jeg skal kalle det. Men det er litt mørkt (kan være jobbskjermen). Synes ikke det er noe ordentlig hvitt i bildet. si Endret 19. desember 2007 av si Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg skal se om jeg kan få det litt lysere. Det er fullt mulig min skjerm er veldig lys. Takk for at du gjorde meg oppmerskom på det Lenke til kommentar
VonRappe Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jah, bra bilde. Difust og lekkert. Fint blikk på hunden, behagelig bakgrunn. Likte det godt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Som nevnt tror jeg kontraster og toneomfang hadde hatt svært godt av en justering. Jeg tror et eventuelt trykk vil oppleves blasst, livløst og lite tredimensjonalt. Hvordan gjorde du sort/hvitt konverteringen? I kamera? desaturate i Photoshop? Har du orginalen ville importer RAW-fila inn i Photoshop i 16bit, videre gjort et forsøk med sort/hvit adjustment layer i Photoshop: Dette gir deg mye større kontroll over gråtonene. Til slutt bruker du en Curve adjustment layer for å jobbe frem riktig kontraster/omfang. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 jeg brukte lightroom til konverteringen, men jeg har ikke mye erfaring eller kunnskap om hvordan det skal gjøres riktig som du kanskje skjønner. Takk for gode råd. jeg har raw-fila og skal gi det et nytt forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå