Wattengård Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Se for dere dette: Jeg har en video av meg selv som står å holder i et A4-ark. På dette arket vil jeg legge et bilde. Jeg vil at bildet skal snu seg og flippe etc etter som jeg snur og vender på arket. Hvordan gjør jeg dette? Og hvordan må arket se ut? Spesiell farge? Hjørnemerker? -C- Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ouch. Det der tror jeg ikke er helt trivielt. For det første tror jeg du trenger ganske heftig programvare, type Adobe After Effects e.l., for å ha mulighet til å få det til. Selv har jeg bare Premiere, og der tror jeg det er dårlig med denslags funksjonalitet. Har du noe programvare som kan være til hjelp? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Nei ikke foreløpig i alle fall. Er bare på idé-stadiet ennå -C- Lenke til kommentar
qingan Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvis det er et statisk bilde det er snakk om, sparer du deg for veldig mye jobb ved å bare printe det ut? Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Se for dere dette: Jeg har en video av meg selv som står å holder i et A4-ark. På dette arket vil jeg legge et bilde. Jeg vil at bildet skal snu seg og flippe etc etter som jeg snur og vender på arket. Hvordan gjør jeg dette? Og hvordan må arket se ut? Spesiell farge? Hjørnemerker? -C- Om du ikke er en racer i tyngre programmer som After Effects eller 3D-Studio Max, så må du belage deg på vannvittig mye animasjon/rotoskoping for å få til et helt ok resultat. Jeg har ikke gjort noe liknende selv, så jeg har ikke noen spesifikke tips dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Dette bør ikke være så veldig mye jobb om du bruker f.eks After Effects og setter opp matchmove på hvert av hjørnene. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hvis du har After Effects ville jeg tegnet på to markante prikker på arket som du kan bruke til å tracke etter, trenger bare to, samme hvor de er, men best hvis det er litt avstand mellom dem. Legger du trackeren over på bildet du skal animere inn, og flytter anchor pointet til bildet er der du vil ha det, også endrer du størrelse etc.. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hvis du har After Effects ville jeg tegnet på to markante prikker på arket som du kan bruke til å tracke etter, trenger bare to, samme hvor de er, men best hvis det er litt avstand mellom dem. Legger du trackeren over på bildet du skal animere inn, og flytter anchor pointet til bildet er der du vil ha det, også endrer du størrelse etc.. Jo flere trackerpoints du bruker, jo bedre track vil du kunne oppnå. Prøv likevel å ikke dekke arket helt, slik at du fortsatt kan bruke skygger/lysspill i arket i det ferdige compet. Prøv ellers å skyte med raskest mulig lukker, så bør trackingen gå enklere. Ellers kan det gå like fort å kun late som/mime at du flipper et ark, for så å legge på hele arket i post. PS: Vær oppmerksom på at dette kan bli mye vanskeligere enn du tror. Hør gjerne med noen som i det minste kan litt fra før. Endret 19. desember 2007 av bosannes Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det burde ikke være det aller støste problemet tror jeg. Fargen på arket kan du jo bestemme selv, men ikke ta en farge som ser helt forferdelig ut med det du skal ha på. Tipper After Effects er den beste kompisen til denne jobben, men det funker i andre programmer også som har Pan/Crop vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå