Gå til innhold

Opera: Kan man ikke slå sammen verktøylinjer?


Theo343

Anbefalte innlegg

Ble lei CPU buggen i Fx 2.0.0.11 så jeg lastet ned Opera 9.25 og kommer til å bruke den fremover på mine samtlige maskiner. Men det tar litt tid å flytte over stuff og få den slik man vil ha den.

 

Men på IE og Fx kan man dra verktøylinjer rundt og legge flere på samme linje. Kan man ikke det i Opera? Jeg har god bredde og ønsker ikke sløse høyde på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om dette er hva du sikter til men prøver. Høyretrykk på linja, tilpass/customize og endre på placement. Der kan du også velge hvilke verktøylinjer du vil ha med og hvordan de skal se ut. Selv bruker jeg bare "adress bar" som står på toppen og "tab bar" på ventre side. Ut i fra "tab bar" felles igjen et nytt panel som viser andre tillegg(Aktiveres vel ved å trykke på den lille pilen midt på "tab bar"). Her finner en bookmarks, mail, transfers osv.

 

Dårlig forklart, sorry. Prøv og spør igjen :) Hvis noe spesifikt ikke fungerer kanskje jeg kan være mer presis.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om dette er hva du sikter til men prøver. Høyretrykk på linja, tilpass/customize og endre på placement. Der kan du også velge hvilke verktøylinjer du vil ha med og hvordan de skal se ut. Selv bruker jeg bare "adress bar" som står på toppen og "tab bar" på ventre side. Ut i fra "tab bar" felles igjen et nytt panel som viser andre tillegg(Aktiveres vel ved å trykke på den lille pilen midt på "tab bar"). Her finner en bookmarks, mail, transfers osv.

 

Dårlig forklart, sorry. Prøv og spør igjen :) Hvis noe spesifikt ikke fungerer kanskje jeg kan være mer presis.

Njei det var ikke helt slik jeg mente. Jeg vil at 2 verktøylinjer skal stå på samme linje slik at jeg ikke kaster bort plass med bare noen få ikoner på en megalang linje.

 

EDIT:

Elsker forøvrit TILE funksjonen til opera, siden jeg har en 24" WS. Men det er off topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trur ikkje du kan det nei, men vert det so veldig rotete då? Du kan eventuelt setje inn eit dynamisk mellomrom mellom knappane frå den eine verktøylinja, og knappane for den andre (om du har noko ekstra plass), då vert dei iallfall skilt får kvarandre. I tillegg kan du fjerne linja med Fil-menyen. Verktøy --> Innstillingar --> Avansert --> Snarvegar. Trykk Endre ved sida av Tastaturinnstillingar, og søk etter «hide menu bar». Det er ein hurtigtast for UNIX (Ctrl + F11). Ved å fjerne Platform UNIX vil den gjelde i Windows ogso, eller du kan berre lage ein ny. Sjølv har eg satt den til F6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...