Gå til innhold

Logitech Z-2300 - Venstre høyttaler spiller kun bass


Anbefalte innlegg

Har overnevnte høyttaler-sett. Testet høyttalerne her, og når han da skal si "This is the left speaker", hører man det bare i bass, akkurat som om du skulle holdt deg for munnen når du sa det. På høyre høyttaler fungerer det derimot.

 

Hva kan årsaken være? Kontrollpanel er sjekket, og lydjusteringene er autentiske på begge høyttalere.

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har også z-2300, testet nå og hørte det klart å tydelig at han sa "this is the left channel".

 

fungerer det til vanlig når du spiller av andre lyder/musikk?

 

regner med du har sjekket at ledningene sitter ordentlig i. Du kan f.eks prøve å bruke høyre-høyttaleren på venstre utgangen, om du skjønner. slik kan du lokalisere problemet om det er på pcen eller høyttaleren eller noe som er ødelagt

Lenke til kommentar
har også z-2300, testet nå og hørte det klart å tydelig at han sa "this is the left channel".

 

fungerer det til vanlig når du spiller av andre lyder/musikk?

 

regner med du har sjekket at ledningene sitter ordentlig i. Du kan f.eks prøve å bruke høyre-høyttaleren på venstre utgangen, om du skjønner. slik kan du lokalisere problemet om det er på pcen eller høyttaleren eller noe som er ødelagt

 

Det fungerer, men ikke vanlig. Høyre høyttaler spiller helt vanlig, mens venstre spiller egentlig bare bass. Noe som ender med at selve basskassen ikke blir brukt stort, da jeg må skru ned bassen betraktelig.

 

Ledningene er sjekket. Jeg prøvde å bruke høyre høyttaler på venstrehøyttaler-inngang, og da var det samme problem. MEN så prøvde jeg en gammel Creative Cambridge-høyttaler på venstrehøyttaler-inngang, og da hørte jeg klart og tydelig "This is the left channel". Så problem latet først til å være inngangen på bassen, men nå er jeg bare ikke sikker.

 

Høres ut som om du har koblet inn høytalerne i feil kontakt på lydkortet, kan du ha satt den i Bass/Center kontakten på lydkortet?

 

Har koblet settet til min bærbar, og den har kun èn inngang for mic, og èn inngang for hodetelefoner. Har også testet på to andre PC-er, problemet vedvarer fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...