Gå til innhold

K850 og problemer med Exchange

torc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med å få til sync mot Exchangeserver for min K850i. SE support svarer med følgende- Del 1:

1. Velg [Meny] > [Planlegger] > [synkronisering].

2. Bla til [Ny konto] > og velg "Legg til" > [ActiveSync].

3. Skriv inn et navn på den nye kontoen, og velg "Fortsett".

4. Angi nødvendige innstillinger

5. Bla mellom kategoriene, og angi flere innstillinger

6. Velg "Lagre"

Slik begynner du å synkronisere:

1. Velg [Meny] > [Planlegger] > [synkronisering].

2. Bla til en konto, og velg "Start

-------------------------

Denne delen er grei.

Del 2 er IKKE grei:

Sony Ericsson K850i har ikke full støtte for "security settings" i Exchange, så du må stille inn Exchange serveren til å akseptere enheter som ikke har full støtte. Dette gjør du under følgende meny:

Exchange System Manager > Global Settings > Mobile Services > Device Security

X Allow access to device that do not support PIN settings

Problemet da er at de som drifter vår Exchangeserver svarer:

Vi har ikke problemer med å kunne få SE-telefonen til å fungere mot Exchange, men det er ikke ønskelig å utføre sikkerhetsendringen som denne enheten (med bug) er avhengig av for å kunne støtte Active Sync. Vi krever at enheter som skal kjøre ActiveSync støtter denne tjenesten 100% uten å måtte endre på global sikkerhetsinnstilling på Exchange hotell løsningen vår.

Lurer derfor på om noen på forumet har erfaringer ift K850 og synking mot Exchange-server.

På forhånd takk.

Endret av torc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en K850 og synker mot jobbens exchange server.

Jeg merket at med firmware R1CA029 om jeg husker rett så er active sync veldig ustabil.

Nå som jeg har R1DA038 fungerer det mer stabilt, heldigvis. Dette hjelper ikke deg. Det hjelper deg heller ikke at du ikke får oppgradert firmware heller. Smør deg med tålmodighet siden R1DA038 kommer snart.

Lenke til kommentar
Jeg har en K850 og synker mot jobbens exchange server.

Jeg merket at med firmware R1CA029 om jeg husker rett så er active sync veldig ustabil.

Nå som jeg har R1DA038 fungerer det mer stabilt, heldigvis. Dette hjelper ikke deg. Det hjelper deg heller ikke at du ikke får oppgradert firmware heller. Smør deg med tålmodighet siden R1DA038 kommer snart.

OK. Har firmwaren noe å gjøre ift de nevnte sikkerhetsinnstillingene? Måtte du/dere gjøre noe med disse eller fikk du synka direkte uten noe krøll ift det? Eller er det bare vår Exchange-drifter som er vanskelig? Hvordan får jeg oppgradert firmwaren til R1DA038 og hvordan vet jeg at den er tilgjengelig (hva mener du med "kommer snart", sån ca). Takker for svaret/ nye svar.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle så var problemet at activesync løsningen som SE har implementert bar preg av forhastet lansering så den var ustabil til tider, kranglevoren m.m. Hva som eksakt var problemet vet jeg ikke siden jeg ikke har spurt SE.

Det jeg har registrert er at på den nyere fw så fungerer activesync støtten bra. Den synker både push epost, kontakter, avtaler osv. Siden jeg ikke har vært i kontakt med vår systemadmin så tror jeg at SE har gjort noe med activesync delen på K850i.

Det kan hende at du kan flashe til nyere fw, har du prøvd?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg får active sync til å virke mot jobben sin Exchange server på min K850i med firmware R1DA037. Men kun med mail og kontakter, kalender vil ikke synkronisere, får bare opp feil melding med "ikke fulført".

Det snakkes om at enkelte har R1DA038 på sin tlf, hvordan? Hos SE får jeg beskjed om at R1DA037 er nyeste firmware...?

Håper ny firmware vil løse sync problemet med kalender, eller er det noen som har noen gode tips jeg kan prøve?

Ellers sliter jeg med blitzen, blir ofte for lite blitz. Har sammenlignet med K810i, som er bedre på det med blitz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...