Osse Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Dette går i bølger! Har alle virkelige fått noia og ikke tror at AMD har en slagplan? Jeg er sikker på at AMD har noe i tankene. Jeg antar at AMD vil komme seg på banen igjen ganske snart De har en slagplan, det er bare å se på veikartet deres, men om det blir bra nok, har de nok kapital til å gjenomføre slagplanen. Det er her det store spørsmålet er. Er intels plan mye bedre. Ja for oss some er interesert i dette med pc, teknologi, er dette et drama som er interessant og følge med på. Selvfølgelig er det interessant å følge med på, men at AMD blir skyvd av banen har jeg ikke noe tro på. Derfor synes jeg ikke dette er så dramatisk, selvom jeg ønsker at AMD skal hevde seg. Er verken AMD eller Intel fan. Å Sitte med høye konspriasjonsteorier om at AMD ikke har nok penger og ressurser til å slå intel og bla bla bla blir i min verden j'vlig smartass tenkning og veldig -ikke- out of the box tenkning. dessverre er det slik at AMD er nært stupet, det vil du se dersom du leser de sørglige tall. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Prøver du å si at AMD er nær konkurs? Give me a break. Kilder? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Prøver du å si at AMD er nær konkurs? Give me a break. Kilder? Les litt i trådenen om AMDs kvartalsresultat ! Se aksjeutviklingen på børsen, amd er mindre verdt nå en det de betalte for ATI Underskuddet til AMD er så deprimerende at jeg har fortrengt det. Du kan jo starte med å lese hos amds egne sider her Endret 20. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Joda, men dette er langt i fra stupet som du beskriver i forrige post. Det du prøvde å si var at AMD var i ferd med å gå konkurs, men de tallene du viser til er nokså langt ifra konkurs. Å si at AMD er nær stupet vil jeg si er en overdrivelse. Jeg er iværtfall en av de mange som mener at AMD ikke kommer til å konkurs. Jeg antar også at AMD vil være en underdog i en stund til. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Se aksjeutviklingen på børsen, amd er mindre verdt nå en det de betalte for ATI Underskuddet til AMD er så deprimerende at jeg har fortrengt det. Er vel ikke uvanlig at slike store selskaper kan presentere milliard-underskudd et år, for så å "trylle frem" overskudd påfølgende år, osv. (har jo sett tilsvarende her på berget også siste tiden, senest med Norske Skog som har svinget som en jo-jo). Noe av forklaringa er vel ofte "kreativ bokførings teknikk" og annet som kan bero på "rykter og forventninger". Det kan hende det går galt med AMD til slutt, slik du hevder, ikke godt å si. På den annen side tenker jeg; det finnes 8-10 forskjellige hovedkort produsenter, 8-10 forskjellige minnebrikke produsenter, osv. som konkurerer i markedet hver dag, "hvorfor" skulle det da ikke være plass til både AMD og Intel ? Lenke til kommentar
gigax Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Se aksjeutviklingen på børsen, amd er mindre verdt nå en det de betalte for ATI Underskuddet til AMD er så deprimerende at jeg har fortrengt det. Er vel ikke uvanlig at slike store selskaper kan presentere milliard-underskudd et år, for så å "trylle frem" overskudd påfølgende år, osv. (har jo sett tilsvarende her på berget også siste tiden, senest med Norske Skog som har svinget som en jo-jo). Noe av forklaringa er vel ofte "kreativ bokførings teknikk" og annet som kan bero på "rykter og forventninger". Det kan hende det går galt med AMD til slutt, slik du hevder, ikke godt å si. På den annen side tenker jeg; det finnes 8-10 forskjellige hovedkort produsenter, 8-10 forskjellige minnebrikke produsenter, osv. som konkurerer i markedet hver dag, "hvorfor" skulle det da ikke være plass til både AMD og Intel ? Kloke ord. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis man ser hva man får i mhz/ytelse pr. krone "out-of-the-box" så er vel AMD det beste valget? Hovedkortene til AM2 socket fremstår også gjennomgående rimligere enn Intel sine 775 socket. Men det er flere ting som spiller inn enn bare ren ytelse. Kvalitet på hovedkort og chipset er kanskje vel så viktig. Og ingen lager så gode og stabile chipset som Intel, i hvert fall ikke når vi snakker om entusiast/workstation-segmentene. Chipset som f.eks. 440BX, 875P og 975X (vil ikke uttale meg om X38 enda) er kjent for å være bunnsolide, og har egentlig ingen reelle konkurrenter. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 stigfjel, jeg angret nesten umiddelbart at jeg uklokt skrev "beste valget" da det ante meg det kunne gi grobunn for "motreaksjoner" men jeg gadd ikke å bruke edit-knappen. Begge plattformene har sin tilhengerskare, og hva gjelder kvalitet kan man vel diplomatisk si at AM2 og 775 begge vel er sånn nogenlunde likt reprensentert i diverse hardware-tråder hva gjelder feil og/eller problemer? Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Men det er flere ting som spiller inn enn bare ren ytelse. Kvalitet på hovedkort og chipset er kanskje vel så viktig. Og ingen lager så gode og stabile chipset som Intel, i hvert fall ikke når vi snakker om entusiast/workstation-segmentene. Chipset som f.eks. 440BX, 875P og 975X (vil ikke uttale meg om X38 enda) er kjent for å være bunnsolide, og har egentlig ingen reelle konkurrenterTullprat, ikke noe problem å få profft brikkesett til en arbeidsstasjon med AMD CPU. Når det gjelder entusiastene, har de hatt godt utvalg på AMD plattformene siden K7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå