Gå til innhold

Intel, leker katt og mus med AMD

Osse

Anbefalte innlegg

Intel to delay launch of three 45nm quad-core CPUs on poor AMD performance

Tragisk at Intel rett og slett er så overlegene i high end, er jo nesten som Intel bare leker med AMD for tiden. For det er vel få som er mer oppdatert på hvordan AMD ligger an i løypa en Intel. (Bortsett fra AMD).

Konsperiasjonsteori:

Er det fordi Intel frykter at f.eks Samsung skal kjøpe opp AMD og derved bli en farlig konkurent, de rett og slett vil beholde muse å leke med. Fordi det er mest lønnsomt slik det er nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke AMD ta en lurendreier på Intel da?

Holde tilbake hva de produserer , eller lyve. Så kan de plutselig gi ut den sykeste prossesorserien uten at intel skjønte hva som stakk dem :)

Det er nok ikke så lett i en bedrift med så mange ansatte. Kommer alltids lekkasjer. Pluss at hovedkortfabrikantene må ha et visst innsyn for å kunne produsere hovedkort som utnytter teknoilogien

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Dessverre er det sånn markedet fungerer. De som tar mest skade av at Intel ikke har noen reel konkurranse på ytelse for tiden er jo oss forbrukere. Håper virkelig AMD slår kraftig tilbake snart! Savner tiden med Athlon XP 2500+ jeg...

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke AMD ta en lurendreier på Intel da?

Holde tilbake hva de produserer , eller lyve. Så kan de plutselig gi ut den sykeste prossesorserien uten at intel skjønte hva som stakk dem :)

De har dessverre for AMDATI sitt styre og legge frem resulateter for. Dessuten har de diverse børser å svare for verdien selskapet har. Hvis de ikke legger frem gode nyheter, synker prisen. Lyver de, mister de troverdighet og selskapet vil falle i verdi.

At Intel sitter på gjerdet og venter er jo regel rett å pisse på AMDATI. Det viser at Intel sitter på kraftige ressurser og en forsprang til AMDATI som ikke ligner grisen. Jeg tror at AMDATI vil trenge en oppkjøper eller at en ny konkurrent til Intel må komme på markedet. Slik det er nå er det svært urettferdig.

Ikke det at AMDATI ikke selger, for det gjør de jo. Men de har ikke kongene lenger slik de hadde. Men AMDATI har aldri vært i posisjonen som Intel nå er i, selv om deres Athlon gjorde skamme på Intel P4.

Lenke til kommentar
Tror heller at intel velger å vente så lenge de ser de har det "beste" produktet.

Gamle teknologier skal tjenes inn mest mulig før nye settes ut.

Det er nettop det som er skummelt, og VELDIG dårlige nyheter for oss brukerene.

Hvis AMD kunne bare lage en skikkelig CPU, ville Intel spydd ut 45nm quadcore cpuer til billige penger.

Men nå blir det lengre ventetid, og dyrere.

Faens AMD.

Lenke til kommentar

Det vi egentlig ser med utsettellser av denne karakter, utsettelser som kun er begrunnet i bedriftens interne økenomi. Og som er god bedriftsøkenomi, men ikke bra for utviklingen,

er en bitte liten forsmak på hva et monopol betyr.

I et monopol vil en hver teknologi bli utnyttet maksimalt og nyvinning vil kun komme når økonomene har funnet ut at, nå lanserer vi noe nytt som vi kan tjene bedre på. Selvsagt for å spare R&D.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Dette går i bølger!

Har alle virkelige fått noia og ikke tror at AMD har en slagplan?

Jeg er sikker på at AMD har noe i tankene. Jeg antar at AMD vil komme seg på banen igjen ganske snart

De har en slagplan, det er bare å se på veikartet deres, men om det blir bra nok, har de nok kapital til å gjenomføre slagplanen. Det er her det store spørsmålet er. Er intels plan mye bedre. Ja for oss some er interesert i dette med pc, teknologi, er dette et drama som er interessant og følge med på.

Lenke til kommentar
Er skummelt at det går så dårlig med Amd nå.. Ikke er verken skjermkortene eller cpuene i nærheten av intel/nvidia. Veldig kjedelig hvis de skulle gå under og vi ender opp med ett monopol på markedet! :(

Bildet er nok mer nyansert som så.

Under kr 6000,- tror jeg du skal lete hardt for å matche amd, med intel og nvidia

opp til ca 8500, mener jeg amd gir de konkuranse.

Over vil jeg nøle meget sterkt med å anbefale et amd basert system utfra ytelse.

Og jeg er amd fanatiker, så det er sagt.

Nå snakker jeg selvsagt om rigger for "gutterommet" og ikke rigger bygget for særskilte formål.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Savner tiden med Athlon XP 2500+ jeg...

Hvis savnet blir for stort, har jeg har en prosessor liggende tror jeg.

On topic:

I praksis burde jo alle kjøpe AMD nå da, for å støtte opp om økonomien i selskapet slik at de kan komme sterkere tilbake med nye produkter senere.. :thumbup:

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

On topic:

I praksis burde jo alle kjøpe AMD nå da, for å støtte opp om økonomien i selskapet slik at de kan komme sterkere tilbake med nye produkter senere.. :thumbup:

Ja takk, har faktisk en PC stående som er fullt fungerende bortsett fra at cpu er svart etter litt for tung overklokking og en løs viftekontakt. :blush:

On topic: Jeg mente at jeg savnet tiden da AMD virkelig sparket fra seg og fikk Intel til å ta seg sammen skikkelig. Finnes ikke noe bedre for oss forbrukere enn at det er flere konkurrenter!

Lenke til kommentar

Tror det foregår for mye svartmaling rundt AMD/ATI, i alle fall får man liksom en dommedagsfølelse :p

Hvis man ser hva man får i mhz/ytelse pr. krone "out-of-the-box" så er vel AMD det beste valget? Hovedkortene til AM2 socket fremstår også gjennomgående rimligere enn Intel sine 775 socket.

Ser det er varslet endel priskutt på 9 forskjellige AMD-modeller i januar måned. Hva mer kan man forlange? :)

post-10740-1198108574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ikke er verken skjermkortene eller cpuene i nærheten av intel/nvidia

På crossfiresiden så er faktisk HD3870 en meget god konkurrent til nvidia's SLi-systemer. 2*HD3870 yter bedre enn 2*8800GT på omtrent alle tester uten AA/AF. Dessverre taper dem litt med AA/AF. Synd det er så få som er klar over det, og jeg synes vi bør satse på AMD/Ati nå som dem faktisk har noe konkurransedyktig. Men ordene blir jo kvelt mellom alt stresset med nvidia 8800gt/gtx/gts320-512-640 osv

Lenke til kommentar

On topic:

Har bestilt et HD 3870 jeg :p

Lenke til kommentar
Dette går i bølger!

Har alle virkelige fått noia og ikke tror at AMD har en slagplan?

Jeg er sikker på at AMD har noe i tankene. Jeg antar at AMD vil komme seg på banen igjen ganske snart

De har en slagplan, det er bare å se på veikartet deres, men om det blir bra nok, har de nok kapital til å gjenomføre slagplanen. Det er her det store spørsmålet er. Er intels plan mye bedre. Ja for oss some er interesert i dette med pc, teknologi, er dette et drama som er interessant og følge med på.

Selvfølgelig er det interessant å følge med på, men at AMD blir skyvd av banen har jeg ikke noe tro på. Derfor synes jeg ikke dette er så dramatisk, selvom jeg ønsker at AMD skal hevde seg. Er verken AMD eller Intel fan. Å Sitte med høye konspriasjonsteorier om at AMD ikke har nok penger og ressurser til å slå intel og bla bla bla blir i min verden j'vlig smartass tenkning og veldig -ikke- out of the box tenkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...