Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netgear switch død? Anbefalinger for ny ønskes!

Anbefalte innlegg

Jeg satt og browset da plutselig meldingen: "Local Area Connection #2, A netowrk cable is unplugged" poppet opp. Den forsvant kjapt og poppet opp igjen. Slik fortsatte det med 2-3 sekunders mellomrom. Etter å sjekke kabler og slikt fant jeg ut at straks det gikk trafikk igjennom switchen så skrudde den seg av og så på igjen.

Om noen har lignende erfaringer kunne det vært interressant å få vite om det.

Jeg må vel sende den inn, men jeg er uansett nødt til å anskaffe en backup switch. Jeg kan ikke vente på behandling av en RMA midt i julestria og skulle gjerne hatt en anbefaling på dette. Jeg kjøper da naturlighvis ikke en Netgear igjen. Må jo benytte muligheten til å prøve noe annet.

Bakgrunn

Jeg har en Thomson Speedtouch 546v6 router fra NextGenTel på min ADSL linje. Den har 4x100Mbit porter ut. Om jeg kobler rett på routeren fungerer alt (det er det jeg gjør nå), men jeg trenger minimum 6 gigabit porter så jeg gikk til anskaffelse av en Netgear ProSafe 8 Port Gigabit Switch model GS108v2 som er en vifteløs dum svitsj. Den har fungert 24/7 siden januar i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ProSafe 5p har fungert helt knall og den har gått 24/7 lenge nå, sikkert ett par år elns. (koster halvparten ny nå og.) ProSafe-serien skal jo være rimelig bra. Pass på å se etter proffmodellene hvis du bytter merke.

Har du prøvd å powercycle den? Husker min ble forvirret i sommer etter ett lynnedslag(som forøvrig tok knekken på en 5p realtek 100mbits) Selv unngår jeg billig realtek-basert nettverksutstyr etter 2 døde nettverkskort, og dlink av prinsipp - kjøpte ett forholdsvis dyrt gigabit-kort fra dlink, kostet litt mindre enn intels tilsvarende kort, og det var et ubercrappy marvell-kort :(

Lenke til kommentar

Takker for fine forslag og tips.

Jeg hadde håpet på noen si noe sånt som "Jeg har femti xxxx switcher og har brukt dem i 5 år 24/7 uten problemer :D

Hva er egentlig levetiden på switcher? Kan ikke si at min har kjentes veldig varm (kanskje 40 grader på overflaten under last?), men det er vel en grunn til at noen kommer med vifter. Jeg har aldri målt men jeg kan tenke meg at på det tyngste har jeg nok streamet 2-3Gbit/s gjennom den over lengre tid (kanskje et par timer) på max. Dette bør vel ikke være noe problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...