Gå til innhold

Spill-tråden for 360

g@bb@

Anbefalte innlegg

Har vært i den situasjonen hvor jeg vil ha et nytt spill, men vet ikke hvilket. Jeg går jo inn på gamer.no og surfer litt, men der får jeg liksom bare et synspunkt utifra en erfaren spiller som legger vekt på grafikk, avanserte setninger og hele pakka.

Eller jeg sier at jeg liker spill som Oblivion, NSF Most Wanted, litt action og blod. Hva ville dere anbefalt meg?

Så jeg tenkte jeg skulle legge opp en tråd der vi alle kan anbefale og gi vår omtale av Xbox 360 spill. Si at Fargoth nå hadde spurt meg:

Hvordan er Crackdown? Anbefaler du det?

Så svarer jeg kanskje:

Crackdown

Laget av noen av de samme som har laget GTA serien, så du forventer litt vold og blod i spillet. Og det har du.

Du er en genmodifisert poltimann som skal bokstaveli talt rydde opp i byen du er i. Du kan kalle deg SuperHuman. Du har noen skills som du kan bli bedre i. Det er skyting, kjøring, akrobatikk(hoppe høyt og langt), eksplosiver (granater), styrke (slå hardt og løfte tunge ting, samt kaste ting langt). Etter hvert som du bruker en av disse skillsene, la oss si skyte, så blir du bedre i det og kan komme opp i maks level 4 med det. Det tar tid å komme så høyt opp i level. Det er litt sånn småmerkerkelig grafikk, men det passer inn i spillet. Når du klatrer høyt og leker en spiderman med en granatkaster på ryggen er det veldig mye som skal til for å ødelegge. Spille tiden er faktisk ganske lang, men det kan bli litt frustrerende av og til når du har klatret langt opp på en bygning og blir skutt slik at du detter ned igjen. Kjøringa fikk jeg aldri helt tak på, men akrobatikken er en av mine sterke sider, kombinert med eksplosiver, en oppskrift på ødeleggelse :D

Så, jeg lurer på om dere har noen anbefalinger til et spill?

RETNINGSLINJER SOM SKAL FØLGES

Henviser selvfølgelig til forumets egne retningslinjer:

1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig.

2. Bruk emnefeltet godt.

3. Forsøk å beholde temaet i tråden.

Alle innlegg skal selvfølgeli være av seriøs art, og informativ. Innlegg som sier bare navnet til et spill som du liker, er ikke lov.

Si genre, hva spillet handler om, hvordan du syns det er og din mening. Ikke bare "GTA, det er voldelig."

Bruk gjerne mitt innlegg som "retningsviser"

Dersom det ikke følges, vil tråden bli stengt, noe vi ikke vil ha noe av.

Jeg setter opp en liste her over deres anbefalinger, slik at de som leser tråden slipper å lese gjenom hele tråden for å finne en anbefaling:

Overlord

Et spill som er en slags parodi på å være ond. Du begynner i et ødelagt tårn, der en hel haug med små demoner, kalt Browns (de er brune, oppfinnsomt navn), og de tror du er en slags reinkarnasjon av deres gamle hersker, en utvilsom ond mann.

De forteller deg at du skal bli deres hersker, og at du skal bygge opp ditt tårn, siden alle onde herskere har et stort stygt tårn som de hersker fra, og for å gjøre dette må du finne deler som er spredt rundt om i verden. Du stryrer deg selv med den ene analogen og den lille private hæren din av små-troll som egentlig er ganske søte med den andre. Du begynner med 5 og du får mer senere. DU får også tak i flere forskjellige demoner.

Det virker kanskje litt rart å ha en slags demon hær som følger deg, men det er utrolig morsomt å sende dem inn i en bygning og la dem ødelegge og finne masse ting til deg som de automatisk plukker med til deg og finner av og til ting de kan bruke selv. Ikke alle tingene de finner er like brukbare så de plukker også opp litt ubrukelige ting, som en gresskar hjelm. Men dette setter bare enda mer humor til spillet.

Grafikken er ikke den beste, men gud så morsom spillet er når du først spiller! En slags parodi på diverse spill. Du kan både slå og bruke litt forskjellig magi som du kan kaste.

Jeg kan trygt si at det er veldig morsom å være ond

Karakter fra meg: 8/10

Halo 3, en kjempegod singleplayer (om ikke litt kort) med mange helt utrolig kamper og miljøer som jeg har tilgode å se andre steder! Kjempegøy å spille 2-4 folk online/lokalt, noe som garanterer deg timevis med kjempegod morro!

Multiplayeren er også i en klasse for seg selv. Ett ranking system som fungerer veldig bra selv om det er forskjellig level på de i partiet (maks 8 for matchmaking, 16 for custom games). Alt fra alle mot alle til 4v4/5v5/8v8 til ett lite kjøretøy og bazooka for å komme seg først til checkpoints (2 på ett lag, totalt 5 lag), capture the flag, bomber, og alt du kan ønske deg av objectives fra ett konsollspill! Du kan også personliggjøre dine egne baner ved hjelp av forge, som gir deg en generøs mengde med "penger" du kan bruke for å ta inn ekstra våpen, kjøretøy, power-ups, sperringer, ekstra utstyr med mer! Selvfølgelig kan det være opptil 16stk som spiller når man gjør dette. Det vil si at en av lagkameratene dine kan gå inn i "edit" modus og sette en vegg imellom deg og motstanderen din sekundet før du dør! Irriterende til tider, men som oftest morsomt!

Som default starter alle med de samme våpnene, og derifra er det førstemann til dèt våpenet for å skaffe seg en fordel. Kjempegøy og kan spilles i det uendelige!

Du kan også, hvis du fikk DeT fete skuddet/kastet/whatever se det så mange ganger du vil via Theater mode. Derifra kan du ta screenshots samt ta opp filmer som du kan sende til d00ds på Xbox Live!

Flott for å bekrefte det headshottet på den ûbergode playmaten din!

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig tråd!

Hvis dere skal ha et FPS spill, så anbefaler jeg Call of Duty 4 :D Det er så sinnsykt rått! Jeg vet ikke hvor bra multiplayer er i forrhold til i Halo 3 og GeOW, men det skal være veldig bra. Har ikke XBL Gold, så har ikke fått testet enda. Men singleplayer er sykt kult, med herlig grafikk og gameplay. Tho, litt kort singleplayer.

EDIT: Liten leif.

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

WWE Smackdown VS. Raw 2007 (og 2008?) Evig morsomt spill i multiplayer med kamerater. Bare denge løs med allskens stoler, slegger og dritt å lort :D I uendelig mange tøffe moduser :D Grei single player også. Litt ensformig i single kansje. Absolutt verdt en titt. (Ja veit helt klart at WWE bare er skuespill sånn filmmessig ;) )

Lenke til kommentar

Halo 3, en kjempegod singleplayer (om ikke litt kort) med mange helt utrolig kamper og miljøer som jeg har tilgode å se andre steder! Kjempegøy å spille 2-4 folk online/lokalt, noe som garanterer deg timevis med kjempegod morro!

Multiplayeren er også i en klasse for seg selv. Ett ranking system som fungerer veldig bra selv om det er forskjellig level på de i partiet (maks 8 for matchmaking, 16 for custom games). Alt fra alle mot alle til 4v4/5v5/8v8 til ett lite kjøretøy og bazooka for å komme seg først til checkpoints (2 på ett lag, totalt 5 lag), capture the flag, bomber, og alt du kan ønske deg av objectives fra ett konsollspill! Du kan også personliggjøre dine egne baner ved hjelp av forge, som gir deg en generøs mengde med "penger" du kan bruke for å ta inn ekstra våpen, kjøretøy, power-ups, sperringer, ekstra utstyr med mer! Selvfølgelig kan det være opptil 16stk som spiller når man gjør dette. Det vil si at en av lagkameratene dine kan gå inn i "edit" modus og sette en vegg imellom deg og motstanderen din sekundet før du dør! Irriterende til tider, men som oftest morsomt!

Som default starter alle med de samme våpnene, og derifra er det førstemann til dèt våpenet for å skaffe seg en fordel. Kjempegøy og kan spilles i det uendelige!

Du kan også, hvis du fikk DeT fete skuddet/kastet/whatever se det så mange ganger du vil via Theater mode. Derifra kan du ta screenshots samt ta opp filmer som du kan sende til d00ds på Xbox Live!

Flott for å bekrefte det headshottet på den ûbergode playmaten din!

Kort oppsummert; Halo 3 anbefales av meg! ;)

Lenke til kommentar
Overlord, noen som vet noe om det? Om det er bra? Hvordan det er å spille?

Et helt greit spill med ikke særlig god grafikk. Artig konsept, men de kunne dratt det sååå mye lengre.

Litt barnslig egentlig.

Demo er på XBL Marketplace tror jeg...

Lenke til kommentar
Overlord, noen som vet noe om det? Om det er bra? Hvordan det er å spille?

Overlord er kort fortalt en ond versjon av Pikmin. Isteden for å samle objekter for å komme deg hjem så samles det objekter "heltene" som raidet slottet ditt stjal fra deg, og samtidig la dine undersåtter gi heltene en god omgang juling. Spillet har en god dose humor så det har aldri vært morsomere å være ond :thumbup: .

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter et billig spill nå, som koster mellom 100 til 200 kroner, noen som har et tips til spill?

Det eneste billige spillet jeg har er Condemned.

Hørte snakk om at Gears of War ble solgt for 300 kr i noen butikker. Halo3 blir solgt for 400 kr på Elkjøp her jeg bor. Vet ikke om noe serlig billigere, kanskje noe Pre Played fra EB Games?

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter et billig spill nå, som koster mellom 100 til 200 kroner, noen som har et tips til spill?

Det eneste billige spillet jeg har er Condemned.

Sjekk prisguide.no.

De jeg fant var (salgsted i parentes, men det er andre også):

F.E.A.R. (komplett)

Prey (cdon)

GRAW (playx)

Call of Duty 2 (platekompaniet)

Saints Row (komplett)

Oblivion (absoluttspill)

Tomb Raider: Legend (playx)

Just Cause (playx)

Lego Star Wars II (komplett)

Lost Planet (platekompaniet)

Splinter Cell: Double Agent (komplett)

Overlord (platekompaniet)

Fant også to spill som har såvidt passert 200 kr, og som kan anbefales:

Test Drive Unlimited (220,- absoluttspill)

Crackdown (250,- spaceworld)

Lenke til kommentar

Har prøvd noen andre spill som jeg kan slenge opp her i tråden:

Overlord

Et spill som er en slags parodi på å være ond. Du begynner i et ødelagt tårn, der en hel haug med små demoner, kalt Browns (de er brune, oppfinnsomt navn), og de tror du er en slags reinkarnasjon av deres gamle hersker, en utvilsom ond mann.

De forteller deg at du skal bli deres hersker, og at du skal bygge opp ditt tårn, siden alle onde herskere har et stort stygt tårn som de hersker fra, og for å gjøre dette må du finne deler som er spredt rundt om i verden. Du stryrer deg selv med den ene analogen og den lille private hæren din av små-troll som egentlig er ganske søte med den andre. Du begynner med 5 og du får mer senere. DU får også tak i flere forskjellige demoner.

Det virker kanskje litt rart å ha en slags demon hær som følger deg, men det er utrolig morsomt å sende dem inn i en bygning og la dem ødelegge og finne masse ting til deg som de automatisk plukker med til deg og finner av og til ting de kan bruke selv. Ikke alle tingene de finner er like brukbare så de plukker også opp litt ubrukelige ting, som en gresskar hjelm. Men dette setter bare enda mer humor til spillet.

Grafikken er ikke den beste, men gud så morsom spillet er når du først spiller! En slags parodi på diverse spill. Du kan både slå og bruke litt forskjellig magi som du kan kaste.

Jeg kan trygt si at det er veldig morsom å være ond :)

Karakter fra meg: 8/10

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
meg bekjent så lagde ikke rockstar crackdown...

Ikke direkte, men mange av de samme som var med på GTA laget Crackdown :)

Skal fikse på det

Tja. Var vel egentlig bare enern EN av de som jobber i RealTimeWorlds var med på å lage. David Jones mener jeg han het. Uansett har det ikke noe å si, siden Crackdown er noe helt annet. Veldig cartoony og sånt, det.

Lenke til kommentar
meg bekjent så lagde ikke rockstar crackdown...

Ikke direkte, men mange av de samme som var med på GTA laget Crackdown :)

Skal fikse på det

Tja. Var vel egentlig bare enern EN av de som jobber i RealTimeWorlds var med på å lage. David Jones mener jeg han het. Uansett har det ikke noe å si, siden Crackdown er noe helt annet. Veldig cartoony og sånt, det.

Jaja, kan gått være jeg har tatt feil da. Men takker for oppklaring i saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...