Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det mulig å kryptere på wlan når man ikke eier AP?

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg "låner" litt tråløstnett innimellom, problemet er at det ikke er noen form for kryptering mellom min laptop og tråløspunktet jeg bruker. Noe som er litt bittert siden hvem som helst kan sitte og snappe opp pop-passord og irc/msg samtaler...

Jeg har en winxp pro maskin stående på samme nett som tråløspunktet, som jeg ikke vet hvem som eier. Har winxp home på laptopen. Vil det være mulig å bruke noe som krypterer pakkene mine fra laptoppen til desktopen? for så å dele nett-tilgang videre fra denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke verre en å surfe på nettet generelt? Sett opp brannmur på din egen maskin. Passord osv går som regel kryptert.

Han du låner båndbredde av skjønner helt sikkert ikke en pøkk like vel, når han ikke har aktivert kryptering. Neppe noen fare for at han "tapper" deg.

Om du begyner å fikle med kryptering og pålogging i hans AP blir det hacking. Hold deg unna. Å låne båndbredde mot nettet er akseptert, men kun det!!!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke verre en å surfe på nettet generelt? Sett opp brannmur på din egen maskin. Passord osv går som regel kryptert.

Han du låner båndbredde av skjønner helt sikkert ikke en pøkk like vel, når han ikke har aktivert kryptering. Neppe noen fare for at han "tapper" deg.

Om du begyner å fikle med kryptering og pålogging i hans AP blir det hacking. Hold deg unna. Å låne båndbredde mot nettet er akseptert, men kun det!!!

Er vel ikke helt lov å "låne" båndbredde heller. Det er jo også innbrudd på noen andre sitt nett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...