Ekko Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei Jeg og samboeren har tenkt å kjøpe oss en DVD-opptaker som en felles julepresang til oss selv. Jeg har vært litt rundt i de lokale elbutikkene og funnet denne: http://www.samsung.com/no/products/dvd_pla...r/dvd_hr753.asp Elkjøp har HR753 til 3000 Expert har HR754 til 2700 I den forbindelse har jeg noen spm: Er det noen forskjell på disse spillerene? Jeg har prøvd å finne en, men jeg kan virkelig ikke se en eneste ting som skiller dem, til tross for ulikt modellnummer. Dette lurer jeg på av 2 grunner: 1. Jeg liker elkjøps 30dagers returrett-ordning, spesielt siden jeg knapt har funnet en eneste brukererfaring eller test på spilleren. Jeg har derfor lyst til å kjøpe den hos elkjøp. Men iom at modellnumrene er ulike er jeg bekymret for at de slår seg vrang på prisgrarantien, til tross for at jeg ikke kan finne en eneste forskjell på spillerne. 2. Jeg har ikke lyst til å kjøpe 753 om 754 har betydningsfulle oppgraderinger. Har noen noen andre tips til HD-opptaker? Prisområde opp til 3500. Valget falt på samsung denne gangen pga jeg har samsung TV og har lest om at man kan bruke fjernkontrollene om hverandre. Men om noen har et annet merke eller en annen spiller de vil trekke frem lytter jeg gjerne. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg finner heller ingen forskjeller på 753 og 754. Eller mellom 755 og 756, bortsett fra at en av dem er helsvart, og den andre i svart/sølv. Kan det være farge på fronten som er forskjellen på 753 og 754 også? Uansett, Samsung harddiskopptagere er kurant vare og et trygt valg, både i funksjon, finesser og brukervennlighet, og godt dokumentert med manual nedlastbar fra nettet man kan sjekke før man kjøper. Dersom du er ute etter returrett som på Elkjøp med pris som hos Expert, sjekk også Hifi-klubben. Aberet med å kjøpe harddiskopptaker nå, er at de ennå har analoge TV-tunere innebygd, og i løpet av 2008-09 stenger det analoge bakkenettet. Kabelselskapene kan komme til å sende analogt noe lenger, men også de er ivrige på å folk over på digitale signaler. Og uten analoge signaler, vil en harddiskopptaker med analog tuner kun kunne ta opp det digital-dekoderen til enhver tid er innstilt på. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Først og fremst takk for svar. Skal sjekke hi-fiklubben og, se hva de har. Har det forresten noen returrett slik de hadde i gamledager, eller er det elkjøp sin returrett du tenker på fortsatt? Aberet med å kjøpe harddiskopptaker nå, er at de ennå har analoge TV-tunere innebygd, og i løpet av 2008-09 stenger det analoge bakkenettet. Kabelselskapene kan komme til å sende analogt noe lenger, men også de er ivrige på å folk over på digitale signaler. Og uten analoge signaler, vil en harddiskopptaker med analog tuner kun kunne ta opp det digital-dekoderen til enhver tid er innstilt på. Jupp, det er gode punkt du kommer med der og disse har jeg tenkt igjennom. Det blir fort til at man sitter på gjerdet noen år for at prisene skal falle og funksjonaliteten skal bli bedre, men en eller annen gang er det vel bare å hoppe i det. Ettersom jeg har kabel-TV tenker jeg at jeg kan skyve digital-biten litt foran meg foreløpig. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Skal sjekke hi-fiklubben og, se hva de har. Har det forresten noen returrett slik de hadde i gamledager, eller er det elkjøp sin returrett du tenker på fortsatt? Jeg tenkte på Hifi-klubbens prinsipp om å ta med produkter hjem for å prøve i 30 dager det miljøet de skal brukes. Ting låter og ser annerledes ut hjemme enn i Hifi-klubbens demorom. Men kanskje de har sluttet med det? jeg finner ingenting om det på http://www.hifiklubben.no/bibliotek/om_hi-fi_klubben/ eller noen andre av deres websider. Det er lenge siden jeg handlet der... og dersom de har gått vekk fra dette, kan det bli lenge til neste gang. Prøve hjemme-ordningen var liksom en av hjørnesteinene i forretningsideen deres. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg husker de hadde det da jeg kjøpte mitt første anlegg (nad 304&dali 104) der i 1996-97, men jeg mener at de har gått bort fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå