SwissChesus Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei, Har en litt merkelig (kanskje ikke for de mer erfarne gitarister) problemstilling. På min Epiphone Explorer så er gitaren justert slik at Løs streng og 12 bånd stemmer, mens 1, 2,3,4 bånd er ustemt når løs er stemt. Hvordan kan jeg løse dette? Hadde satt stor pris på litt utfyllende forklaring på hvordan jeg kan fikse dette. Mvh, Swiss Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det kan være et tegn på at strengene sitter for høyt i sadelen. Sjekk at strengene er presset godt ned i sadelen. Hvis de ikke kommer langt nok ned kan du tilpasse forsiktig med en neglefil eller liknende. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg tror problemet er intoneringen... dvs at strengene har trukket litt i de metallfestene ved broen (eller hva enn du har der), og dermed er strengene blitt kortere. Med mindre du vet de nøyaktige tonene til hver streng, så anbefalere jeg å stikke innom musikksjappa og få noen til å fikse det der for deg Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Tvilsomt hvis den stemmer både som åpen streng og i 12. bånd. Da ligger som regel feilen et annet sted. Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hvor lang tid vil en slik operasjon vanligvis ta på en butikk? MVh, Swiss Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det kan da vel ikke ta så lang tid hvis de vet feilen og kan fikse det der og da? Men det er jo en mulighet for at du må levere den inn så de må finne feilen, for så å rette den opp.. det kan ta litt mer tid. Alt spørs fra butikk til butikk, og spørs jo hva feilen er : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå