Myagos Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Satte opp en liten quiz som handler om krigshistorie på Aftenpostens hjemmeside. Post gjerne resultatet dere fikk på quizen. Jeg er sikker på at den er ganske enkel for noen av dere. Her er Quiz 1 som er passe enkel. http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=885 Her er Quiz 2 som er ganske vanskligere. http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=921 Lykke til Endret 20. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 "Du fikk 13 rette av 15 mulige, Imponerende, du burde være stolt over historiekunnskapene dine!" søren var så sikker på at alt var riktig Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hva fikk du feil på? I ettertanke ikke si det Endret 19. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Noe vanskelig for meg: 9 av 15 Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hva fikk du feil på? I ettertanke ikke si det Det var spørsmål 3 og 6. På 3 trodde jeg det var noe som det ikke det stod alternativ på engang Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk 12/15. Grei quiz dette selv om det var en del jeg ikke kunne. jeg fikk feil på spørsmål 2, 3 og 12. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Fikk 10 av 15. Fin quiz myagos, fikk spørsmål om en del som jeg ikke kunne. Endret 19. desember 2007 av MetroN Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Bra quiz "Du fikk 15 rette av 15 mulige, Jeg bøyer meg i støvet! Du har ikke vurdert å bli historiker?" Men må si at jeg har vært levende interessert i krigshistorie siden 12-års alderen og har passert 47 nå da så... Som sagt god og variert quiz, et par særdeles enkle fra norsk krigshistorie men det gjør det bare mer variert. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) MetroN : Det lureste er kansje å ikke si svarene eller putte inn en spoilertag tilfelle andre leser svarene før dem har gjort testen persistent : Veldig bra! Tok litt varierende vansklighetsgrad for å gjøre testen interessant for alle. Endret 19. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ahhh, det tenkte jeg ikke på Soooorry! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 13/15, ikke fornøyd det ene jeg bommet på var jeg helt sikker på jeg kunne. den andre jeg bommet på viste jeg ikke så da var det greit Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Ahhh, det tenkte jeg ikke på Soooorry! Det går greit så lenge du har spoilertags på. 13/15, ikke fornøyd det ene jeg bommet på var jeg helt sikker på jeg kunne.den andre jeg bommet på viste jeg ikke så da var det greit Litt smånysjerrig på hvem du bommet på. PS : Jeg skal lage en ny en som skal bli litt vanskligere og jeg kommer til å poste den her når aftenposten putter den opp. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 bomma på 3 og 12 12 var jeg helt sikker på da jeg flere ganger har hørt et annet tall en det riktige svaret. vil også nevne at Lincoln vant ikke Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor gettysburg, George Meade var generalen som ledet nordstats styrkene da, og det er han som tektnisk sett vant. eventuelt kunne man bare si Nord eller Nordstatene,Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du fikk 14 rette av 15 mulige "Jeg bøyer meg i støvet! Du har ikke vurdert å bli historiker?" Er ganske stolt! Lenke til kommentar
noodles Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 11 av 15 riktige. Sjølv om eg studerer historie fekk eg litt problem med somme av spørsmåla som omhandla kva slag blei den og den slått. Det er vel same grunn til at eg ikkje er noko aktiv i biletequiz-tråden. Hadde feil på spørsmål nr. 2, 6, 12 og 14. Ein liten kommentar om spørsmåla eg bomma på i spoiler under: # 2: Har ikkje noko særleg kontroll på Hannibal og hadde inga aning. # 6: Hugsa att dei to øvste alternativa, Alesia og Gergovia, frå filmen om Vercingetorix, men eg tippa feil. # 12: Likte ikkje heilt spørsmålet. Når det er snakk om så store tal avrunda til næraste tiande million kan det variere kva som vert rekna som riktig. # 14: Hadde inga aning og tippa ... feil. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) bomma på 3 og 12 12 var jeg helt sikker på da jeg flere ganger har hørt et annet tall en det riktige svaret. vil også nevne at Lincoln vant ikke gettysburg, George Meade var generalen som ledet nordstats styrkene da, og det er han som tektnisk sett vant. eventuelt kunne man bare si Nord eller Nordstatene, - Overrasket over at så mange bommer på treern, selv synes jeg det var en av de enkleste. Slaget har også en sentral rolle i filmen Alexander den store også. - Jeg bestemte meg for å bruke denne siden da jeg valgte svaret mitt for oppgave 12 ( http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties ) - Er helt klart over at Lincoln ikke var med på slaget, men jeg skrev navnet hans siden han var øverste leder for Nordstatene. All honnør til General George Meade altså. Vil også nevne at jeg har laget en nokså vanskligere, men bedre quiz. Jeg har sendt den til Aftenposten og vil gi dere linken så snart den er publisert. Stay tuned! Endret 19. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 14 av 15 Om jeg har vurdert å bli historiker? Jeg studerer jo historie på NTNU, så det er kansje ikke så tilfeldig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 bomma på 3 og 12 12 var jeg helt sikker på da jeg flere ganger har hørt et annet tall en det riktige svaret. vil også nevne at Lincoln vant ikke gettysburg, George Meade var generalen som ledet nordstats styrkene da, og det er han som tektnisk sett vant. eventuelt kunne man bare si Nord eller Nordstatene, - Overrasket over at så mange bommer på treern, selv synes jeg det var en av de enkleste. Slaget har også en sentral rolle i filmen Alexander den store også. - Jeg bestemte meg for å bruke denne siden da jeg valgte svaret mitt for oppgave 12 ( http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties ) - Er helt klart over at Lincoln ikke var med på slaget, men jeg skrev navnet hans siden han var øverste leder for Nordstatene. All honnør til General George Meade altså. Vil også nevne at jeg har laget en nokså vanskligere, men bedre quiz. Jeg har sendt den til Aftenposten og vil gi dere linken så snart den er publisert. Stay tuned! Meade hadde vel egentlig lite med seieren å gjøre. han skal vel ha litt av æren, men det var offiserene under han som skal ha mest. Meade var ikke tilstede på første dagen en gang. og på andre og tredie dagen var nord egentlig stille og holdt stand mot div angrep fra sør Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 bomma på 3 og 12 12 var jeg helt sikker på da jeg flere ganger har hørt et annet tall en det riktige svaret. vil også nevne at Lincoln vant ikke gettysburg, George Meade var generalen som ledet nordstats styrkene da, og det er han som tektnisk sett vant. eventuelt kunne man bare si Nord eller Nordstatene, - Overrasket over at så mange bommer på treern, selv synes jeg det var en av de enkleste. Slaget har også en sentral rolle i filmen Alexander den store også. - Jeg bestemte meg for å bruke denne siden da jeg valgte svaret mitt for oppgave 12 ( http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties ) - Er helt klart over at Lincoln ikke var med på slaget, men jeg skrev navnet hans siden han var øverste leder for Nordstatene. All honnør til General George Meade altså. Vil også nevne at jeg har laget en nokså vanskligere, men bedre quiz. Jeg har sendt den til Aftenposten og vil gi dere linken så snart den er publisert. Stay tuned! Meade hadde vel egentlig lite med seieren å gjøre. han skal vel ha litt av æren, men det var offiserene under han som skal ha mest. Meade var ikke tilstede på første dagen en gang. og på andre og tredie dagen var nord egentlig stille og holdt stand mot div angrep fra sør Du har rett, gunfreak. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Morsom quiz! 14 av 15. Men, ai ai ai! Du har skrevet Pearl harbor med u. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå