Lakus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 1. Ville du svart på en undersøkelse dersom en person du ikke kjente hadde spurt deg om å svare på den?2. Snakker du med mennesker som du ikke kjenner på bussen? 3. Hva synes du eventuelt om fremmede som snakker med deg? 1. Klart det, sett at jeg ikke har det travelt eller noe slikt.2. Nei, ikke om de ikke tar kontakt først. 3. Synes det ikke er noe spesielt. Vi er mennesker, mennesker snakker sammen. Det kommer selvfølgelig litt ann på hvilken person det er som snakker til meg, men jeg er som regel åpen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hva mener du? De gangen jeg bli stoppet er det enten en narkoman som må ha penger til sitt neste skudd, en eller annen hippie som mener vi bør boikotte gud vet hva, noen som vil at jeg skal gi penger til fattige osv. Jeg har aldri blitt stoppet av en fremmed og slått av en prat om alt og ingenting. Hver gang jeg blir stoppet er det noe de vil. Eller nei, jeg ble stoppet på torgalmenningen en gang, og da fikk jeg en kopp kaffi av en fyr som var lei av å prøve å forkynne en eller annen guds budskap, så han bare delte ut kaffen sin så han kunne gå hjem. Men hva har det med troen på folk å gjøre? Spørsmålet gjelder ikke bare når man går på gaten, men også på bussen, venterommet, busstoppet osv. 3. Synes det ikke er noe spesielt. Vi er mennesker, mennesker snakker sammen. Tja... Jeg tror nordmenn snakker generelt lite med hverandre. Ihvertfall i forhold til andre kulturer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 3. Synes det ikke er noe spesielt. Vi er mennesker, mennesker snakker sammen. Tja... Jeg tror nordmenn snakker generelt lite med hverandre. Ihvertfall i forhold til andre kulturer. Nordmenn har blitt kåret til de mest ugjestmilde. Fakta! Men jeg synes alikevel at Nordmenn ligner på mennesker. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ugjestmilde på hvilken måte? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Snakke til personer på gata, på busser og tog. Hjelpe folk med småting slik som å hjelpe dem og bære hvis de har for mange poser. You get the picture. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Forskjell på å være litt reservert og det å være ugjestmild. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Snakke til personer på gata, på busser og tog.Hjelpe folk med småting slik som å hjelpe dem og bære hvis de har for mange poser. You get the picture. Jess.. Og det er fakta at vi gjør mye mindre av det her i Norge. Hvis det er to benker, en er ledig, og på den andre sitter det en enslig kar, da setter man seg på den tomme benken. Hvorfor det? Det er jo egentlig litt unaturlig.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, kan godt være det. Men Norge ble fremdeles kåret til det mest ugjestmilde. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Vi snakker kanskje mindre til fremmede, men merker ikke noe mindre kommunikasjon med folk jeg har gjort bekjentskaper til, både fra inn og utland. Hva som er naturlig kan vel diskuteres. Jeg vil tro at en innledene skepsis til fremmede er en ting som har vært prositivt rent evolusjonsmessis og derfor en mer naturlig respons til vildt fremmede en full åpenhet. Ja Normenns tilbaketrukkenhet overfor fremmede kan sees på for utenforstående som ugjestmild oppførsel, men jeg synes vi er flinke i å behandle våre venner med omhu, selv om det kan være litt vanskelig å få tilpass i en norsk sosial sirkel. Endret 23. desember 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, kan godt være det. Men Norge ble fremdeles kåret til det mest ugjestmilde. Ja, og det forstår jeg godt. Noen som har vært i USA for eksempel? Der er det heelt annerledes.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 1. Ville du svart på en undersøkelse dersom en person du ikke kjente hadde spurt deg om å svare på den?2. Snakker du med mennesker som du ikke kjenner på bussen? 3. Hva synes du eventuelt om fremmede som snakker med deg? 1. Kun hvis hun var heit eller snakket om noe interessant. 2. Kun hvis hun [samme som over]. Ellers ville jeg slappet av. 3. Kommer helt an på situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå