Gjest mafister Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 jeg får et problem med win xp av og til. det kommer opp en skjerm der det står noe med minidump etc så restarter maskinen seg. jeg lurer på om man kan hindre den i å gjøre det , for det er ganske irriterende og måtte starte opp helt på nytt. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Må ha flere detaljer om feilmeldingen. Lenke til kommentar
JonE Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jau - hele STOP meldingen trengs. Det kommer opp STOP og så en hexadecimal kode, deretter på linjen under så står det på engelsk 'i klartekst' hva som feilet. Prøv å få med deg dette, og få det ut på forumet. Evt søk i databasen til microsoft på http://www.microsoft.com/technet Om maskinen restarter automatisk så må du skru av "Automatic Restart" på "My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery->Settings" for å slippe restart etter feiling. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 jeg sa jo hva meldingen var. noe med minidum eller mindump. er dere dumme Lenke til kommentar
JonE Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Minidump skjer hver gang den bluescreener. Det som er i memory blir dumpet til disk. Ergo det du sier er at "feilmeldingen er minidump" - det samme som å prøve å si "feilmeldingen er scandisk" i Windows 98 ... Nei - vi er ikke dumme, vi prøver bare å si hva vi trenger å vite for å hjelpe deg Lenke til kommentar
Inger Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Har også minidump-feimelding: "Kernel symbols are wrong". I "debugging tools" står det så vakkert at det er "owner" som skal rette feilen, men jeg veit jo ikke hva dette betyr. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
JonE Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Inger: Ja - da har du faktisk prøvd å bruke debuygger, men det der er en debugger feilmelding - som ikke har noe med hvorfor din maskin feilet. Du kan lese mer om det på Technet - http://www.microsoft.com/technet - og søk på den feilen. Lenke til kommentar
Inger Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Ok - kan bli svett av mindre...... Liker Xp, men feilmeldinger som ikke forteller meg klart og tydelig hva/hvor feilen ligger, gjør det vrient synes jeg. Takk så langt, i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå