Nightmist Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Er det noen som kan anbefale noen gode bøker til en som skal begynne å bruke speilrefleks? Helst på Norsk men og på engelsk... Endret 19. desember 2007 av Nightmist Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Klipper mitt innlegg fra en annen tråd om emnet: Understanding Exposure er en god bok, som anbefales. Digital Fotografi i Praksis blir lovpriset av mange, men personlig synes jeg den er mangelfull. Den tar for seg det grunnleggende og etterbehandlingen grundig, men det å faktisk TA bilder blir forbigått i stillhet. Den eneste boka om fotografering jeg har som ikke gir meg noe inspirasjon til å legge fra meg boka og ta frem kamera. Dyr er den også. The Digital Photograpy Book tar for seg det meste og gir masse tips i forskjellige situasjoner. Edit 19/12; denne har nå fått en etterfølger, Volume 2, som visstnok tar det hele et steg videre. Har ikke lest den ennå men den vil bli bestilt om ikke så lenge da jeg synes Scott Kelby har en effektiv og morsom måte å skrive på. Magic Lantern Guide er en meget god serie med bøker som går direkte på de ulike modellene. Er veldig grundig og gir masse nyttige tips, også detaljer som ikke blir nevnt i brukermanualen. Ikke bare om kameramodeller, men også om Nikons geniale trådløse Creative Lighting System. Digital Field Guide er mer overfladisk, men tar for seg mange ulike situasjoner med eksempelbilder med tekniske forklaringer. Best for nybegynneren som ikke vil dykke dypt ned i det tekniske. Master lighting guide for photographers er den velklingende tittelen på denne boka. Tar for seg mye grunnleggende innen lyssetting i studio, i tillegg til masse forskjellige typer lys (med tilbehør) og typer lyssetting. Har også oversiktsskisser for hvordan kamera, lys og objekt er plassert. Nature Photography field guide. Masse bilder og informasjon om naturfotografering. Boka er såpass gammel at den ikke er "tilpasset" digitale kamera, så litt forkunskaper om hva som skiller film og digitalkamera er en fordel. Endret 19. desember 2007 av Oceanborn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå