jvc1986 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Tok dette bildet i forrige uke(tror jeg det var:) og likte det personlig så godt at det nå henger på veggen i glass og ramme. Man ser seg jo gjerne litt blind på egne bilder, så litt utenforståendes kritikk og kommentarer er ønsket. Basic EXIF: D300 @ iso 200 - jpg format (glemt å sette tilbake til raw i et svakt øyeblikk) In-camera justering: Standard, med et par hakk opp på skarphet som eneste endring. Tokina 12-24 @ 12mm f6.3 1/200 sek Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Pent bilde! Eneste jeg ikke likte så godt var den halve skyen øverst Lenke til kommentar
gormley Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Enig, bildet er flott! Som konstruktiv kritikk: Horisonten skulle gjerne vært litt lavere slik at vi fikk sett mer skyer, evt. høyere slik at vi fikk sett mer vann. Nå har du lagt horisonten omtrent midt på bildet, og det er ikke helt etter boken sånn komposisjonsmessig (jmf. rule of thirds). Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Takk for tilbakemeldingene, tenkte i hovedsak på å få båten innenfor rule of thirds, men skal være enig i at littegrann (ikke mye) mer himmel hadde gjort seg (fått med hele skyen som det nevnes). Lenke til kommentar
VonRappe Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Pent! Enig i atdet kanskje burde være noe "lavere" horisont, slik at balansen ble litt bedre (1/3 ellerno, ca?). Men lekkert bilde altså. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Pent motiv, likte gjenspeilet av skyene på vannet. Bildet har stor dynamisk bredde....forgrunnen er for mørk, men gjør du den lysere, blir kanskje himmelen for lys. Et dilemma om hva en bør vektlegge, men jeg tror jeg ville ha forsøkt å lage forgrunnen mer lys. Lenke til kommentar
modin Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Goksjø da er vi nesten naboer vi da, hvis du bor i nærheten av vannet da Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ahh, dette var pent! Endelig et koselig bilde på forumet vårt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg syntes det var pent. Man kan si sitt om valg av vekt mellom forgrunn og bakgrunn, evt at horisonten og ikke båten bør være i henhold til tredjedelsregelen, men uansett så er resultatet pent. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Veldig godt bilde, du har klart å få med et stort dynamisk område i forhold til hva de fleste klarer med digitalt kamera. Jeg er enig med de andre at du burde gjøre bildet lavere. Ikke klipp ut noe fra skyene, fordi det gir dybde som er viktig i naturbilder. Dropp så langt som mulig opp til båten. Da vil du få et mer "widescreen" bilde, som gir en veldig fisheye følelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå