Gå til innhold

Forslag til godt rollespill


Anbefalte innlegg

Jeg bare kaster meg på bølgen: Anbefaler Baldurs Gate II, sitter faktisk akkurat og installerer det på nytt nå for litt julekos!

 

Det har vel blitt nevnt (og bør nevnes) at det ikke akkurat er et fotorealistisk 3D spill, men hvis du som meg kan kose deg med Monkey Island den dag i dag har Baldurs Gate en god historie og et fantasktisk gameplay som varer i mange hundre timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okay... er så mange gode spill XD

 

Hvordan er fighting systemet i Oblivion i forhold til Two Worlds (Two Worlds er det første av slike spill jeg har prøvd så har fått blod på tann ^^)

 

Fighting systemet i Oblivion er mye mer moro. Du får mye mer følse av at du er med i fighten, og det er ikke sånn at du trykker på en knapp så skjer det. Det er mye mer flyt, og ikke sånn dårlig "WoW slåssing" som jeg kaller det.

 

Bare å se her:

 

For meg er ihvertfall Oblivion det beste rollespillet, og nesten det beste spillet generelt jeg har spilt.

HAHA!

 

Kampsystemet i Might and Magic: Dark Messiah er mye, mye, mye bedre, i forhold til Oblivion sitt! :)

 

I Oblivion er det bare trykk, og det skjer. I Dark Messiah BESTEMMER du hva som skjer!

Lenke til kommentar
okay... er så mange gode spill XD

 

Hvordan er fighting systemet i Oblivion i forhold til Two Worlds (Two Worlds er det første av slike spill jeg har prøvd så har fått blod på tann ^^)

 

Fighting systemet i Oblivion er mye mer moro. Du får mye mer følse av at du er med i fighten, og det er ikke sånn at du trykker på en knapp så skjer det. Det er mye mer flyt, og ikke sånn dårlig "WoW slåssing" som jeg kaller det.

 

Bare å se her:

 

For meg er ihvertfall Oblivion det beste rollespillet, og nesten det beste spillet generelt jeg har spilt.

HAHA!

 

Kampsystemet i Might and Magic: Dark Messiah er mye, mye, mye bedre, i forhold til Oblivion sitt! :)

 

I Oblivion er det bare trykk, og det skjer. I Dark Messiah BESTEMMER du hva som skjer!

 

Nå har jeg aldri prøvd Might and Magic. Men hvis du leser det du quoter så sier han at kampsystemet i oblivion ikke er slik at man bare trykker så slåss man omtrent automagisk. Det er ingen måte kampsystemet i Oblivion kunne vært friere. Du slår når du vil, blokker når du vil osv. Ingenting skjer automatisk.

Endret av zipp-
Lenke til kommentar
Nei, jeg skjønte hva han mente. Og jeg mener at i forhold, så er det i Oblivion slik: trykk på tast 1; du slår. Trykk på tast2; du forsvarer.

 

I Dark Messiah er det mye mer utbredt :) Du kan forsvare, men samtidig angripe, da sideslag, hoppeslag, fortslag, og hardere stikk.

Men så er Oblivion MYE dypere på andre felt igjen da.

Lenke til kommentar
Nei, jeg skjønte hva han mente. Og jeg mener at i forhold, så er det i Oblivion slik: trykk på tast 1; du slår. Trykk på tast2; du forsvarer.

 

I Dark Messiah er det mye mer utbredt :) Du kan forsvare, men samtidig angripe, da sideslag, hoppeslag, fortslag, og hardere stikk.

Men så er Oblivion MYE dypere på andre felt igjen da.

Men DET var ikke poenget :)

 

Nja, jeg vil si at det er 2 like bra spill, nesten.

Lenke til kommentar

Hei hvis du liker Two Worlds så kjøp gothic university, gothic 1 og 2 er de beste rpg spilla jeg noen gang har spilt (jeg spiller for det meste bare rpg spill, så det sier litt)

 

gothic university (tror det var det det het :)) koster ca 399 kr på ebgames du får med gothic 1 gothic 2 med expansion packen og gothic 3, litt skuffa over gothic 3 men gothic 1 og 2 er de beste rpg spillene jeg har spilt, burde prøves

Lenke til kommentar
det så bare dritfett ut den fightinga på Oblivion ^^ men det er sånn mod att ikke fiendene blir bedre i takt med deg? slik att noen forblir svake og noen gode?

 

Er bue veldig godt i Oblivion, siden han dør av bare en pil? men det er kansje pga du treffer vitale eller ubeskyttede deler?

 

Nei, bue og sverd og alt bruker egentlig nesten 50 skudd/slag for å drepe en normal person om du ikke bruker juks..

Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

 

 

At man blir ferdig med Oblivion på 1 dag var en helt vanvittig påstand :)

Lenke til kommentar
det så bare dritfett ut den fightinga på Oblivion ^^ men det er sånn mod att ikke fiendene blir bedre i takt med deg? slik att noen forblir svake og noen gode?

 

Er bue veldig godt i Oblivion, siden han dør av bare en pil? men det er kansje pga du treffer vitale eller ubeskyttede deler?

 

Nei, bue og sverd og alt bruker egentlig nesten 50 skudd/slag for å drepe en normal person om du ikke bruker juks..

Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

 

håper du kødder så sykt ellers så har du aldri vert i nærheten av spillet...

(sorry formuleringen, men det var den mildeste måten å si det på..)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Du kan fint "runde" hovedhistorien på en dag, altså 24 timer. Det er fullt mulig :)

 

Men da er du utrolig dum, for du går glipp av et av verdens beste spill.

 

Man trenger jo ikke gå glipp av så mye selv om man runder hovedhistorien på ganske kort tid i Oblivion. Man får jo fortsette og spille etter det. Og det er maaaasse ting å gjøre ellers i spillet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du kan jo alltids spille SW: KOTOR eller Mass Effect som er regnt som to gode sci fi rollespille/actionspill.

 

Ellers ville jeg alltids slengt meg på Oblivion som er utrolig lett å sette seg inn i, men ganske vanskelig å mestre.

 

Fins Mass Effect på PC da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...