Gå til innhold

Forslag til godt rollespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er alltid så fascinert av hvordan (og ikke minst hvorfor) de spiller rollespill, de som sier at det og det spillet går kjapt å spille gjennom. For meg er det største poenget med et rollespill å fordype seg i historien og få erfaring, prøve seg gjennom sidehistoriene, utforske hele terrenget etc., ikke å runde spillet fortest mulig. :ermm:

 

Gothic-serien er bra (selv om de etter min mening ikke helt fikk til komfortable kontroller før i treer'n), og du behøver ikke strengt talt å ha spilt de to andre før du begynner på nummer tre, selv om det absolutt er å anbefale dersom du faktisk vil ha en dypere historie.

 

Elder Scrolls-serien er veldig bra og spesielt Morrowind og Oblivion er lange og åpne spill, og som andre har nevnt kan du, takket være mods, i grunn spille spillene på den måten som passer deg best.

 

Personlig liker jeg Dungeon Siege II også, men der har jeg aldri gjort noe helhjertet forsøk på å sette meg inn i noen historie, jeg synes bare at det er en fin spillestil med en god del muligheter når det gjelder hvordan du vil oppgradere deg osv.

 

Jeg prøvde demoen av Avencast her om dagen, og den var i grunn ikke verdt nedlastingen, så jeg tror jeg vil holde med de andre her som sier The Witcher virker som det beste valget for tida.

Lenke til kommentar

The Witcher er deffinitivt ett godt valg. Det er kjempebra første gang du spiller det! :D

 

Den har en god replay value også fordi det er mulig med så EKSTREMT mange forskjellige valg.

 

Det eneste som skuffet meg med å spille det om igjen var at det ikke er så mye forskjellige skills å velge så combaten blir omtrent lik.... :(

 

Gothic I og Gothic II SKAL spilles ihvertfall en gang. Det er ikke ett forslag... men en ORDRE! ASAP! Gothic III kan du godt la ligge... men har hørt det skal være ganske OK med community patches på. Ellers er ikke det halvparten av spillene I og II var.

 

Morrowind må spilles, i alle fall prøves for å se om du liker det. Oblivion er ganske bra det også, men man blir lei etterhvert.

 

Baldur's Gate I og II burde også prøves, men om du er vokst opp med 3d grafikk kan det bli vanskelig å få mye morro ut av det. Samme gjelder Diablo II.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar
ALLE spill har sine problemer.

Gothic serien har litt ekstra da.

 

 

Gothic stort sett bare gjorde en liten ting med PC-en min.. Den infiserte systemet med sitt nervær!

FYSJ FOR ET JØVLA MØKKASPILL! *anbefales på det sterkeste ikke*

 

 

Neverwinter Nights (husk nr 2 også) er meget arti på co-op, og vanlig singleplayer også. *anbefales*

Oblivion spiller du en gang, så gidder du ikke mer. *anbefales bare omdu har lyst å sløse bort litt penger*

Morrowind har jeg ikke prøvd, men har lyst å prøve. *ingen formening, men tror det er arti!*

Guild Wars kan ikke sammenlignes (ok da, men bare litt) med det gjennomsnittlige MMORPG, derfor velger jeg å nemne det her. *anbefales meget*

 

Kommer ikke på mer i farten

Lenke til kommentar

Hmmm... mange forskjellige meninger kan man si XD noen slakter jo Gothic eller Oblivion.. tydelig att det spillet dermed bare ikke passer for dere. "Makan til møkkaspill" gir meg ikke så mye. Men takk for hjelp uansett. kan godt hende jeg bare venter på tilleggspakken til Two Worlds ;)

Lenke til kommentar

Du får nå Oblivion + Knights of the Nine + Shivering Isles (altså Oblivion + 1 1/2 expansion) til 350-400 kroner i "Oblivion Game of the Year Edition". Det er et bra kjøp dersom du ikke har spilt spillet før.

 

Det er vel forsåvidt sant at hovedhistorien i Oblivion ikke er så altfor lang - selv om du bruker mer enn 1 dag på å gå gjennom for første gang. Det tok meg over ei uke med 6-8 timer om dagen. Men det er flust med sidequests, og kjøper du GoTY og skal gå gjennom alt - det kommer til å ta 100+ timer.

 

NWN 2 får du nå også kjøpt i bundle med expansion - og den expansionen er 5 ganger bedre enn originalspillet, som i seg selv også absolutt er verdt å ta en titt på for noen som liker RPG.

 

Morrowind er et OK RPG - men her må du nesten installere en del mods for å få 100% spillopplevelse. Det har også en ganske høy terskel, mens Oblivion er nesten for lett igjen.

 

The Witcher er årets største positive overraskelse på spillfronten for min del. Dette spillet er konge.

 

Dungeon Siege 2 er mer "hack'n'slash" ala Diablo. Spillet er OK (sammen med Dungeon Siege 1), grei underholdning, men ikke et bra RPG. DS1 og DS2 får du også relativt billig nå i bundle med expansions, kjøpte DS2+expansion til 99 kroner på CDON.

 

Når det gjelder skikkelig bra RPG, er det lite som slår Baldur's Gate og Baldur's Gate II. Disse spillene begynner å bli gamle nå, så grafikken er ikke noe særlig - men som RPG er det fortreffelig. Du får også kjøpt pakke med BG+BGII+to expansions billig, 100-150 kroner. I samme kategori faller Icewind Dale og Icewind Dale 2.

 

Så har du selvsagt Fallout og Fallout 2 også.

 

Det er i hele tatt mye å glede seg over i spillene jeg har nevnt dersom du liker RPG men ikke har spilt dem ennå.

Lenke til kommentar
Oblivion er et spill du blir ferdig med på 1 dag om du spiller hele dagen..

 

Ehm, Oblivion er et ganske laaangt spill du, tar nok lengre tid enn det hvis du skal gjøre alle sidequestene osv. Og faktisk er sidequestene minst like kule som hovedquestene, så det anbefaler jeg virkelig. Jeg snakker ihvertfall om flere titalls timer, så det du sier er nok bare piss ja.

 

du må spille ca. 100 timer for å få mest mulig ut av spillet..

jeg har "runna" alle xp på oblivion og brukte i overkant av 200 timer...

 

Btw: fantastisk spill..

 

OT: anbefaler oblivon, fable: the lost chapters, gothic 3, DarkMessiah(ikke fult så bra men kult var d).

 

sniker inn doom 3 siden jeg nettop er ferdig med det..(konge spill dette også)

 

Mvh. 2ball(s)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...