DeNiro Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) ah hadde helt glemt the fountain og at den kom dette året, da kommer nok den på toppen av lista mi ja! Endret 22. desember 2007 av DeNiro Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 The Fountain er ikke så bra. Ikke Pan's Labyrinth heller. Gi meg Narc 2, så skal jeg holde kjeft. Ja, når du snakker sånn om The Fountain tror jeg det er best du holder kjeft. ;----D Fountain er strengt tatt ikke fra i år, men hvis vi regner med den, topper den listen min galant. Den topper strengt tatt all time-listen også. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 The Fountain er ikke så bra. Ikke Pan's Labyrinth heller. Gi meg Narc 2, så skal jeg holde kjeft. Pan synes jeg ikke noe om, jeg tror det ma ha vaert forventningene. Da mener jeg ikke at den skulle vaere sa bra, men at den skulle ha mer enn noen fa stakkarslige minutter med eventyr. De 2 timene med borgerkrig elns engasjerte jeg meg aldri for, da jeg antok at det bare var bakgrunnen for eventyrdelen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hellboy var en mer imponerende film enn Pan's Labyrinth. Eventyrdelen ble jo kun et lite supplement, så den ble ikke samme opplevelse som filmer som The Labyrinth og Neverending Story. Men Del Toro kan dette med effekter. Han unngår på mesterlig vis å få CGI til å virke sterilt. På det området feiler de fleste andre, men Del Toro klarer å få liv inn i bildet med sterke farger og lar ikke CGI ta helt overhånd. Den fungerer kun som et supplement. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg er enig i det med effekter, filmene er ofte utrolig pene. Jeg har til gode a bli underholdt av en av filmene hans, eller a synes noen av dem er interessante nok til a se en gang til, men akkurat det med effekter og stemning er han god pa. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har ikkje fått sett så mange nye filmer i år, synd egentlig. Men mange filmer som er på kjøpslista. Kan vel nevne noen titler: Superbad American Gangster Eastern Promises The Bourne Ultimatum 300 Blood Diamond Pan's Labyrint Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Har ikke sett så mange filmer i år, men kan rangere de jeg så som jeg likte (f.eks. Disturbia og Perfect Stranger hadde fått hver sin plass på min topp 10 av dårligste filmer jeg har sett...) : 1. The Assasination of Jesse James by the coward Robert Ford 2. Hot Fuzz 3. Blood Diamond 4. 300 5. Letters from Iwo Jima 6. El Laberinto del Fauno 7. The Host 8. The Simpsons Movie 9. American Gangster 10. Rocky Balboa No Country for Old Men ville helt sikkert kommet høyt oppe, men jeg får vel vente til den kommer på kino i februar. Endret 25. desember 2007 av Galdust Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ingen spesielle rekkefølge • Hot Fuzz • Last King of Scotland • Transformers • Die Hard 4 • Rotatouille • Bourne Ultimatum • Zodiac • The Host • 300 • Muligens Bridge to Terabithia, ikke helt sikker Den er litt gjennomsyret med cheese, men det funker tydeligvis for meg. Har ennå til gode å se Letters from Iwo Jima, Chi, Children of Men, Breach, Planet Terror, Sunshine (trodde denne ble slaktet, hmm), American Gangster, og en del andre På listen min skal derimot desidert ikke Superbad, Blood Diamond og Pans Labyrinth Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Sunshine (trodde denne ble slaktet, hmm) Den siste halvtimen av filmen ble slaktet av ganske mange ja. Men de første 70 minuttene er nesten enstemming sett på som noe av de beste innen realistisk space sci-fi på mange år. Endret 25. desember 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 1. 300 2. El Laberinto del Fauno 3. The Bourne Ultimatum 4. Die Hard 4.0 5. Sicko 6. Transformers 7. Superbad Ellers er jeg generelt skuffet over 2007 som et filmår. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Die hard og Superbad gar inn pa listen min. Jeg tror problemet er at jeg venter for lenge med a se nye filmer. Sant som skjer nar man ikke har internett. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Adresseavisens topp 20: Adresseavisens topp 20 Mitt nyttaarsfortsett blir uten tvil aa se mer ny film, av disse 20 har jeg faktisk bare sett en eneste, Farvel Falkenberg (som jeg ikke likte i det hele tatt der og da, men jeg lurer paa om den ikke hadde klart aa snike seg inn paa listen min likevel om jeg hadde sett den igjen naa). Og saa 2 minutter av Den Frie Vilje (gikk inn feil sal da jeg skulle anmelde Kill Buljo for skoleavisa. Snakk om nedtur. Her kunne jeg sett aarets beste film (ifölge Adressa) men saa istedet den daarligste. Og Letters From Iwo Jima saa jeg bare halvparten av, bestemor likte den ikke. Her kommer ny (og sannsynligvis siste) update av listen min, da jeg kom paa The Host, som absolutt ikke skal utelates. Go'film. Dessuten ser jeg at The Science of Sleep ikke kom til Norge för i aar, saa den faar bli med. Ut med Blood Diamond, ut med Transformers. 1. Superbad - aarets kinoopplevelse, en av de mest hysteriske komediene jeg har sett, og ikke minst en intelligent utnyttelse av sjangeren 2. The Prestige - stilsikkert og gjennomfört, full av smarte og spenstige tvister og vendinger som gjör den utrolig underholdende og interessant hele veien 3. The Host - et saart savnet friskt pust i monsterfilmsjangeren 4. Apocalypto - heseblesende og realistisk (bare til en viss grad, riktignok (men totalt fri eksplosjoner i det minste). Uansett er det det som gjör filmen til det den er) action 5. 300 - lykkes godt med aa filmatisere tegneserien, utgir seg ikke for aa være noe den ikke er, det den er er derimot en hardkokt heltesaga, kun for underholdningens skyld 6. The Simpsons Movie - ikke paa nivaa med de beste episodene, men vel verdt kinobilletten 7. Black Sheep - morsom harselering med sjangeren 8. The Good Shepherd - ikke perfekt, noe lang, men absolutt solid 9. The Science of Sleep - veldig lik Eternal Sunshine..., men ikke like bra, bra nok til aa havne paa listen uansett 10. Ocean's Thirteen - fort glemt, men god underholdning, verdt kinobilletten De 2-3 siste er i grunn rent fyllstoff. Filmer jeg skulle önske jeg hadde sett i aar, og som garantert hadde gjort listen min totalt annerledes: Den Frie Vilje, Persepolis, Zodiac, Du Levande, The Fountain, Pans Labyrint (fra 2006 eller ikke, det kan man strides om), The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford, hele Letters From Iwo Jima, Spraakets Hemmelige Liv, Knocked Up, The Bourne Ultimatium, Inland Empire, Michael Clayton, Irina Palm, Rescue Dawn, Grindhouse, Interview, Sunshine, Control, This Is England, The Death of Mr. Lazarescu (egentlig 2005, men kom ikke hit för i aar), Ratatouille, I'm Not There, Perfume, etc etc. Satan, dette har tydeligvis ikke vært noe daarlig filmaar (potensielt sett i alle fall), det er bare jeg som ikke har sett noen av de gode filmene. edit: Jeg har ingenting aa gjöre, saa jeg slengte like gjerne paa begrunnelser. Endret 27. desember 2007 av athorb Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Glemte å nevne This is England, fy fader for en flott film! Denne går nok opp på min topp 5 hvertfall, om ikke topp 3. athorb: Gled deg til Ultimatum =] Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Var litt vanskelig å rangere de etter hverandre så jeg satte opp en liste over de 10 beste filmene jeg har sett i år, uten å rangere de etterhverandre. Transformers The Bourne Ultimatum Die Hard 4.0 Hot Fuzz Ocean's Thirteen Ratatouille Superbad Pirates of the Caribbean - At World's End 300 The Prestige Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Glemte å nevne This is England, fy fader for en flott film! Denne går nok opp på min topp 5 hvertfall, om ikke topp 3. athorb: Gled deg til Ultimatum =] Glømte den her og, fantastisk god film! Herlig steming, og den guttungen gjer ein meget god jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Gode filmer jeg har sett i år må vel bli(ikke i noen bestemt rekkefølge): The Fountain Stardust El Laberinto del Fauno The Man From Earth Blood Diamond The Prestige Apocalypto The Last King of Scotland The Bourne Ultimatum The Illusionist Hot Fuzz Håper på å få sett/kjøpt : The Host, I am legend, No country for old men, Alone (thailand), Zodiac og Superbad Endret 31. desember 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 The Prestige er fra 06, samme med The Fountain, The Illusionist, Blood Diamond, Apocalypto, Last King of Scotland Det er derfor man burde ha slike kåringer et par mnd uti det nye året. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 The Prestige er fra 06, samme med The Fountain, The Illusionist, Blood Diamond, Apocalypto, Last King of Scotland Er best å forholde seg til norsk lanseringsdato og ikke internasjonal. Alle de filmene, med unntak av The Illusionist, premierte på kinoer i 2007 og ikke 2006 her til lands, med unntak av ymse førpremierer The Fountain kom jo eksempelvis midt i mars i år. Så for norsk publikum så er nok dette den mest relevante måten å gjøre det på når man snakker filmopplevelser for 2007. Lenke til kommentar
Gitaroo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Har ikke fått sett mange filmer dette året, men her er min liste: (Random rekkefølge) * ROCKY BALBOA * I Am Legend * Ratatouile * Shooter * The Simpson: The Movie * Transformers * Apocolypto * Ocean's Thirteen Endret 31. desember 2007 av Gitaroo Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 de beste filmene fra 2007 ( norge ) i tilfeldig rekkefølge : The Bourne Ultimatum, Spider-Man 3, Disturbia, Shooter , Blood Diamond , Die Hard 4 , Im a legend, Simpsons , Smokin' Aces og Superbad er noen av de beste filmene som kom ut i 2007 etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå