Gå til innhold

Årets 10 beste

athorb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

3. The Prestige

2. Pan's Labyrinth

5. Zodiac

4. Children of men

6. Sunshine

7. Perfume

8. Ratatouille

9. Last King of Scotland

10. Hairspray

Denne listen forteller meg at det er alt for mange filmer jeg ikke har sett til å kunne gjøre meg opp en mening. Har ikke sett 4 av de filmene og de 4 har jeg virkelig lyst til å se. Sunshine, Perfume, TAoJJbtCRF (flott forkortelse) og Last King of Scotland. Tror alle fire filmene vil være god underholdning :)

Lenke til kommentar

Samme her, tror ikke filmåret 2007 har vært så ille, men derimot har jeg vært dårlig til å holde meg oppdatert på årets filmer. Filmer som Sunshine, The Bourne Ultimatium, Perfume, TAoJJbtCRF, The Good German, Zodiac og Pan's Labyrinth skulle jeg gjerne ha sjekket ut (og flere av disse har jeg faktisk stående i hylla) og sannsynligvis hadde minst halvparten av disse endt opp på lista mi.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med året jeg egentlig og jeg har fortsatt filmer igjen å se. Med mindre de filmene er generelt dårlig så kan jeg vel tippe at jeg sier meg fornøyd. Men syntes alle oppfølgerne har skuffet litt. Nå som vi var på vei vekk fra den gylne regel om at oppfølgere var mindre gode enn forgjengeren, så er det synd dette året har gjort sitt for at den regelen har fått comeback. Får se om TDK, Hellboy II og Indiana Jones IV kan rette opp i dette neste år.

Lenke til kommentar

Er ganske få filmer jeg har sett, egentlig, men av de jeg har sett er Children of Men favoritten, tett etterfulgt av Knocked Up. Transformers var også en herlig opplevelse, og det var Sunshine også, fram til siste akt. Jeg har også storkost meg med Superbad og Zodiac. Er i grunnen ingen av årets filmer som har skuffet meg.

Lenke til kommentar

Synes ikke det var mange toppfilmer i år for de av oss som ikke er hekta på fjortiskomedier eller action, kan faktisk ikke komme på en eneste film fra i år som jeg ville anbefale på det varmeste til noen.

Håper "The Darjeeling Limited" skal bli en fornøyelig opplevelse, men har på følelsen at den er litt oppskrytt.

Lenke til kommentar

Dette har vært et knallbra filmår:

1. The Fountain

2. El Laberinto del Fauno

3. Superbad

4. Perfume: The Story of a Murderer

5. Knocked Up

6. Planet Terror

7. Inland Empire

8. Hot Fuzz

9. The Last King of Scotland

10. Hairspray

Utrolig forfriskende at hele fire komedier kom seg inn på listen min. :)

Må forresten få sett American Gangster, No Country for Old Men, The Man from Earth, Atonement, 3:10 to Yuma, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford og I Am Legend i løpet av nærmeste fremtid. Akk, så mange filmer, så lite tid.

NB: Noen av filmene hadde muligens førpremiere i jula 06.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Ja, The Fountain kom i år den ja, stemmer det. Der har vi en film som er en del bedre enn den vanlig gode filmen. Snakk om å bli sugd inn i en film, jeg satt og måpte gjennom store deler av filmen. Filmen frembrakte også en litt underlig, uforklarlig kriblende følelse i mellomgulvet som varte fra ganske tidlig i filmen, og varte lenge ut over filmens spilletid.

Da blir min liste seende slik ut:

-El Laberinto del Fauno

-The Fountain

-Shoot'em Up

-300

-Bourn Ultimatum

-American Gangste

-Apocalypto

-Knocked Up

-Juno

-The Pestige

Lenke til kommentar

Min liste. Storkoste meg med de fire første filmene. Spesielt positivt overrasket over The Simpsons movie. Har ikke hat det så morsomt i en kinosal på lenge.

1. The Simpsons Movie

2. Die Hard 4.0

3. Hot Fuzz

4. Futurama Benders Big Score

5. Until Death

6. Superbad

7. I Am Legend

8. The Assasination of Jessie James

9. Shoot Em Up

10. Run Fatboy Run

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...