Gå til innhold

Bk: Brude bilder fra workshopp

Anbefalte innlegg

Litt arkivdykk her nå. Tenker jeg må prøve å grave fram noe til Cap konkuranse i januar, så ser over alt av intresse innen brudesjangeren =)

Ene er bare ett litt over gjennomsnitlig fint øyeblikk, som jeg egentlig bare liker lyset på. Andre er ett oppstilt bilde der blitzen ikke ville gå av, der jeg testa litt med farger og kontraster.

Tatt med D50 og 50mm 1,8.

Fra workshop i sommer, modell er Kristin.

post-134150-1198020613_thumb.jpg

post-134150-1198020620_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gått i den samme fella som de aller fleste gjør.

Kjolen blir for utbrent, og det ødelegger bildet totalt. En brudekjole skal aldri være utbrent, selv om det er lett å gjøre den det.

Undereksponér med alt fra -1 til -3 EV. Prøv deg fram, så finner du ut hva som fungerer under gitte lysforhold og locations. :)

Lenke til kommentar

Bare for å komme med en veldig kjapp kommentar så liker jeg ikke posituren på bilde med containeren. Bruden virker redd for å skitne til kjolen (forståelig nok), og det hele virker litt malplassert (med brud nær søppel). Dessuten virker hendene veldig unaturlige.

Beklager at jeg ikke hadde noe bedre å komme med cruel :p

Lenke til kommentar

Ser jo såklart det er overeksponert, og det er ikke en felle jeg har gått i, men kasta meg ut i. Med vilje. Mestrer såklart eksponering, og trenger egentlig ikke tips på sånt (burde ikke folk se dette på bildene jeg har slengt ut her tidligere? ser det er folk som henger her litt)

Kunne kanskje nevnt at det ikke er en ekte brud, men bare en jente i brudekjole, og da brukte jeg sjangsen til å eksprimentere litt. Da jeg sannsynligvis får prøvd meg nok på formelle brude fotos i årene som kommer ;)

@Mixy - hørt om trash the dress? stor trend i USA. Kommer nok til norge om noen år også =) om jeg så må innføre det selv ! :p

Litt enig med hendene, og det er en stund siden, og hadde dessverre ikke så god kontroll på poseringene den gangen. Men synes ikke det var veldig ille. Hun er nok ikke redd for kjolen, er jeg som ville ha diagonalen av at hun bøyde seg slik, men når du sier det kan det nesten framstå slik, ja.

Litt skeptisk til at nr 2 er overeksponert, må nesten være såpass for å få litt piff i det.

Lenke til kommentar
Ser jo såklart det er overeksponert, og det er ikke en felle jeg har gått i, men kasta meg ut i. Med vilje. Mestrer såklart eksponering, og trenger egentlig ikke tips på sånt (burde ikke folk se dette på bildene jeg har slengt ut her tidligere? ser det er folk som henger her litt)

Kunne kanskje nevnt at det ikke er en ekte brud, men bare en jente i brudekjole, og da brukte jeg sjangsen til å eksprimentere litt.

Greit nok det, men "eksperimenteringen" din fungerer ikke. Overhode ikke.

Tror du bør lære deg å ta imot kritikk litt bedre. Gi vurderer tross alt bildet fordi du vil det, og når du først ber om kommentarer må du godta de både på godt og vondt.

Hvis du har så mye erfaring som du selv påstår, bør du vel klare å skjønne at brudebilder ikke skal være utbrent.

Likevel skjønner jeg at du har klart å brenne ut kjolen, da det er den vanligste feilen nybegynnere gjør når de skal brudefotografere.

Litt skeptisk til at nr 2 er overeksponert, må nesten være såpass for å få litt piff i det.

Kanskje du synes det, men det gjør ikke vi. Vi synes det ble for lyst.

Samtidig har du brukt for stor blenderåpning, som resulterer i for liten dybdeskarphet (hvor mye av bildet som er skarpt) og som igjen resulterer i at kjolen blir skarpere enn ansiktet, og trekker fokus vekk fra det sentrale punkt (nettopp ansiktet / øynene).

Posituren er også litt rar, da det ser mer ut som om hun vil hoppe over muren (?) enn å faktisk bli fotografert. Du har ingen øyekontakt, og bildet blir for upersonlig.

Det er ihvertfall min mening. :)

Lenke til kommentar

Når du gjør slike ting med bilder som går utenfor det "tradisjonelle", så er det kanskje greit å nevne det i første post? Det er jo opplagt at folk kommer til å kommentere dette, og da blir det for dumt å komme i ettertid å surve over at folk faktisk har kommentert det(det med utbrent kjole altså).

Ellers er jeg forsåvidt enig i at det ikke funket.

Lenke til kommentar

Syns bilde nr 2 er kjempefint! syns ikke det er overeksponert.

Ellers liker jeg veldig åssen solen treffer hennes høyreside, og syns det er bedre at hun kikker vekk enn å se i kameraet! det gjør liksom fotoet som en usynlig observatør av henne som jeg syns minner meg litt om en engel pga av solen i håret osv.

KJEMPEBRA Bilde! :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...