Gå til innhold

Din sentralsignatur er MD, og din linjelengde er 2943 meter. Hva vil det si?!


Anbefalte innlegg

Var vel ikke så heldig når jeg ringte Tafjord mimer her en dag. jeg spurte om jeg kom til å få stabil linje og hva MD er. fikk aldri noe sikkerlig svar, var mer umm. tja du bør ikke velge ADSL Privat Maks (20000/1000).

 

så noen her som vet hva dette betyr:

Din sentralsignatur er MD, og din linjelengde er 2943 meter

 

Er det ok, eller dårlig?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel ikke så heldig når jeg ringte Tafjord mimer her en dag. jeg spurte om jeg kom til å få stabil linje og hva MD er. fikk aldri noe sikkerlig svar, var mer umm. tja du bør ikke velge ADSL Privat Maks (20000/1000).

 

så noen her som vet hva dette betyr:

Din sentralsignatur er MD, og din linjelengde er 2943 meter

 

Er det ok, eller dårlig?

 

Sentralsignaturen er bare navnet på sentralen. Du bor sikker i et området som heter noe med M og D. F.eks. Stavanger sentral: SG, Stavanger B sentral: SG/B, Sentrum Øst sentral: SUØ, Hillevåg sentral: HLG.

 

Det er avstanden fra sentralen du må tenke på. Du vil ikke kunne få 20000/1000 på en linjelengde på 2943 meter uansett. Noe mer realistisk er 8000-12000. Litt avhengig av kabeltype i nettet (noen steder er diameteren 0,4mm, mens de fleste steder er den 0,6mm... jo tykkere jo bedre.)

Lenke til kommentar
Var vel ikke så heldig når jeg ringte Tafjord mimer her en dag. jeg spurte om jeg kom til å få stabil linje og hva MD er. fikk aldri noe sikkerlig svar, var mer umm. tja du bør ikke velge ADSL Privat Maks (20000/1000).

 

så noen her som vet hva dette betyr:

Din sentralsignatur er MD, og din linjelengde er 2943 meter

 

Er det ok, eller dårlig?

 

Sentralsignaturen er bare navnet på sentralen. Du bor sikker i et området som heter noe med M og D. F.eks. Stavanger sentral: SG, Stavanger B sentral: SG/B, Sentrum Øst sentral: SUØ, Hillevåg sentral: HLG.

 

Det er avstanden fra sentralen du må tenke på. Du vil ikke kunne få 20000/1000 på en linjelengde på 2943 meter uansett. Noe mer realistisk er 8000-12000. Litt avhengig av kabeltype i nettet (noen steder er diameteren 0,4mm, mens de fleste steder er den 0,6mm... jo tykkere jo bedre.)

 

Takker for svar. litt synd egentlig.. kunne tenkt meg 20000/1000 siden det kun koster 50kr mer enn det som er ett hakk lavere:( og det er 6000/750 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...