Gå til innhold

Bærbar PC?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe bærbar, i prisklassen 10.000-12.000 kr, men har ikke peiling på hvilken jeg skal kjøpe. Har lest utallige tester på barbara.no (kjempebra side forresten!), men finner ikke noe som egentlig passer for meg.

Jeg har noen små kriterier:

cd spiller og floppy og usb

Minst 256 mb ddr ram

uansett hdd størrelse

bra skjerm (har ikke peiling på noe som helst der)

mobile cpu er et stort pluss

liten vekt er et stort pluss

et bedre skjermkort enn intergrert, noe som 7500/GF2 Go

Programvare er ikke noe å bry seg om, men Win2K Pro cd og innstallert er et veldig stort pluss ikke WinXP av noe slag, aktiveringstull der osv vil jeg unngå. (Og jeg blir ikke å "omvende" meg på noen som helst måte, jeg har WinXP Pro innstallert på min stasjonære og er fornøyd med det)

Håper dere kan hjelpe meg. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compaq Evo N1020V hos MPX.no

Dette er et av de absolutt beste kjøpene i dag, men ligger litt i overkant av hva du hadde tenkt å gi.

Men her har du firewire, usb2, dvd, cd'rw, stor skjerm(men litt liten oppløsning etter mine preferanser, andre synes den er akkuratt passe), god design, og veier ca 3 kg.

Det er utrolig mye for pengene, men desverre så er det ikke floppy på den, en usb floppy stasjon kan du kjøpe hos komplett for ca 350kr.

Lenke til kommentar

Tok meg en tur innom Dell.no og ser forholdsvis på denne

Inspiron 2650 N1800GT

Oppgradert grafikk kort til 32mb, bærevæske i lær, 40 GB hdd 5400 RPM, og "degradert" til et års henteservice.

Da blir det 11.464 kr, er det en god pris? :shrug:

Jeg antar at jeg får alt av drivere til maskinen, det er vel standard?

(noen venner meg har litt dårlig driver-support erfaring hos elkjøp, men det er vel kanskje bare dem)

Forslag som er 1000-1500 over budsjettet er også velkommen, man kan jo spare for litt ekstra ytelse? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...