grkn Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Får en 16GB SSD i posten og trenger å slanke windows litt Komprimeringsfunksjonen som kommer med XP er ganske så effektiv egentlig, men hvilke mapper kan jeg komprimere uten at det påvirker ytelsen ved vanlig windowsbruk? Har så langt tatt repair og inf mappen som ligger i roten av WINDOWS, og sletted bla. dllcache m.m. Prøvde å søke på alle filer jeg ikke har brukt på en tid, men etter å ha gjort det og valgt properties på filene ble de merket som brukt Så nå vet jeg ikke hvilke filer i f.eks system32 jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Eh, skal du bruke den nye disken som OS disk? Lenke til kommentar
grkn Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Eh, skal du bruke den nye disken som OS disk? Nettopp Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Du må ikke finne på å slette filer fra systemet, blir bare rot. En reinstallasjon er mitt tips om du har prøvd det mest innlysende. Flytt filer fra "Documents & Settings" (mine dokumenter ol.) til en annen harddisk. De kan ta en del plass. Endret 19. desember 2007 av kjaks Lenke til kommentar
grkn Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Noe kan man trygd slette, event overføre til en annen maskin. F.eks dllcache, help og inf filene, om man trenger de senere er det bare å peke til de på en ekstern disk e.l. (Poenget er at jeg både har en stasjonær og en laptop, hvor laptopen er begrenset til 16gb). Noen som faktisk har peil på windows mapper man kan komprimere uten ytelsestap? (dvs, filer som sjeldent brukes). Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du kan jo se på NTFS sitt "last access stamp" på filene... Finner du en mappe der alle filene er f.eks. sist accesset i 2005 (Eller blir vel når du sist reinstallerte win), kan du jo trygt komprimere den Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 En Windows-installasjon (2000 og XP) tar jo ikke i nærheten av 16 GB så lenge du ikke legger inn store spill og sånt. Jeg pleier ikke å lage OS-partisjonen større enn 15 GB når jeg installerer 2000 eller XP. For øyeblikket bruker Win2000 5,2 GB. Lenke til kommentar
grkn Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Trenger plass til programfiler samt mine dokumenter, det er en bærbar det er snakk om husk. Men please, svar på spørsmålet ikke spør rundt det Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Her finner du en grundig gjennomgang: http://www.bold-fortune.com/forums/index.php?showforum=13 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Men please, svar på spørsmålet ikke spør rundt det Jeg beklager, men jeg kom på en god idé.Hva med å stippe Win XP med nLite? Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt mye bra om det. Jeg er litt usikker på hvor stor en ferdig installasjon blir, men den blir ihvertfall redusert i forhold til originalen. Endret 19. desember 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
grkn Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Sist lastet dato er i utgangspunktet en ide, men jeg får bare opp at 99.9% av filene mine ble sist lastet i dag :/ Kanskje fordi jeg søkte etter dem? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 2 linker som kanskje kan hjelpe deg: Google-søk XPlite Lenke til kommentar
grkn Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Takk takk, har testet XP lite, og kan fjerne endel unødvendig rask, men jeg lurer mer på hvilke mapper som ikke brukes under vanlig bruk, event de som tar plass og som man tjener på å komprimere. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis du ser litt lenger opp til innlegg nummer 9 har du fått en link til en komplett gjennomgang. Lenke til kommentar
grkn Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Problemet er at han alfabetisk lister alle mulige filer, og ikke etter størrelse. Blir litt mye jobb om man må slette 200 kb om gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå