Melkekartong Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hei. Sliter litt med autofyllfunksjonen i excel. (Den der du drar musa nedover og kloner cellene nedover, samt referanser på samme rader osv) Jeg vil multiplisere data fra kolonne B på samme rad med cellen K3. Feks. B2*K3 B3*K3 B4*K3 osv.. Men excel gjør automatisk slik: B2*K3 B3*K4 B4*K5 osv.. Jeg vil ikke at K3-delen skal forandre seg når jeg bruker autofyll. Hvordan får jeg til dette? Endret 18. desember 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Så lenge du holder deg i samme kolonne: =B2*K$3 Lenke til kommentar
lasr Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 $K$3. Dollartegnet kan toggles med F4 når markøren står i referansen i formelen Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Skal du låse bokstav delen av cellenavnet må du ha $ dollar foran det, det samme gjelder for tall delen. Å ha $ foran begge er lurt når en skal kopiere i begge retninger og vil vise til samme celle Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Genialt! Tusen takk, follkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå